Εάν οι κανόνες δεν είχαν εξαιρέσεις, η A-Class δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Διότι στην περίπτωσή της η Mercedes-Benz αποφάσισε να διαλύσει κάθε στερεότυπο, κάθε αυτονόητη και διαδεδομένη αρχή σχετικά με το τι μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο στον ιδιοκτήτη του. Ο κοινός νους και η καθημερινή πρακτική συνήθως καταλήγουν στην ίδια επωδό:
«μα, δεν μπορείς να τα έχεις όλα».
Κι αφού δεν μπορείς να τα έχεις όλα, δεν έχει νόημα και να τα ζητάς όλα. Γιατί όμως; Στ’ αλήθεια οι απαιτήσεις ενός νέου, σύγχρονου οικογενειάρχη είναι πέρα από τις δυνατότητες της σημερινής αυτοκινητοβιομηχανίας; Ειδικά για την επιλογή αυτοκινήτου, υποτίθεται πως υπάρχουν αλληλο-αποκλειόμενα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να υπάρχει μοντέλο που να είναι ταυτόχρονα α) νεανικό και με δυναμικές επιδόσεις, που να ξυπνά αισθήσεις και να προσφέρει οδηγικές έντονες εμπειρίες, β) να διαθέτει κορυφαία παθητική και ενεργητική ασφάλεια, γ) με άνεση και τους χώρους που χρειάζεται μια οικογένεια, δ) να είναι ελκυστικό και σύγχρονο στην όψη, τόσο ως προς την εξωτερική του εμφάνιση όσο και στο σαλόνι του, ε) να ενσωματώνει τις τελευταίες λύσεις στην ηλεκτρονική τεχνολογία, την πληροφόρηση-ψυχαγωγία (infotainment) και τη συνδεσιμότητα (connectivity). Κατά κάποιον παράξενο τρόπο, όλα τα παραπάνω σημεία, που κατατάσσονται στον κατάλογο «όχι, αποκλείεται, με τίποτα, δεν γίνεται» κ.λπ., περιγράφουν ακριβώς όσα προσφέρει η A-Class. Και, σημειωτέον, τα προσφέρει με υποδειγματική ασφάλεια, με άνεση και κυρίως με… class: Το βασικό συστατικό της συνταγής βάσει της οποίας φτιάχνεται η A-Class είναι η φινέτσα, η τελειοθηρία στην διαρκή βελτίωση της ποιότητας κατασκευής, όλα όσα αποδίδουν στο μοντέλο τον τίτλο του αυτοκινήτου που επαναπροσδιορίζει την μοντέρνα πολυτέλεια στη μικρομεσαία, τη λεγόμενη «compact κατηγορία».
Σε μια τυχαία σειρά τα ατού της καινούριας Α-Class είναι π.χ. ότι αποτελεί το πρώτο μοντέλο στην γκάμα της Mercedes-Benz, τη σχεδίαση του οποίου έχει επιμεληθεί το Κέντρο Τεχνολογίας για την Ασφάλεια των Οχημάτων (Technology Centre for Vehicle Safety, TFS). Πρόκειται για ένα τμήμα όπου η Mercedes-Benz διερευνά εις βάθος πραγματικά δυστυχήματα. Από τις μελέτες στο TFS, που γίνονται με μέσα τελευταίας τεχνολογίας, προκύπτουν πολύτιμα ευρήματα για τη γεωμετρία των εξαρτημάτων, το πάχος τους, το είδος των υλικών κ.λπ. Με όλα αυτά, τα αυτοκίνητα του γερμανικού ομίλου θα γίνονται όλο και πιο ασφαλή – και η A-Class δίνει πρώτη το παράδειγμα.
Ταυτόχρονα, όμως, η νέα A-Class στην τέταρτη γενιά της ως μοντέλο φέρει ακόμη μία παγκόσμια πρωτιά: Στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου ενσωματώνεται η δέσμη πολυμέσων MBUX, δηλαδή αυτό που η Merc έχει ονομάσει Mercedes-Benz User Experience, μιλώντας για μια ολοκληρωμένη εμπειρία πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, άλλης τάξης, χωρίς κανένα προηγούμενο (ή αντίπαλο) στη σημερινή αυτοκίνηση. Στο πλαίσιο του MBUX περιλαμβάνει ένα υψηλά εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών αλλά και Τεχνητή Νοημοσύνη, ώστε το αυτοκίνητο να «μαθαίνει» και να προλαμβάνει τις απαιτήσεις του οδηγού σχεδόν πριν καν τις εκφράσει. Σε αυτό εντάσσεται και το Mercedes me, μια πλατφόρμα διαρκούς διασύνδεσης της A-Class μέσω Διαδικτύου, για εντελώς εξατομικευμένη πληροφόρηση, βοήθεια, ρυθμίσεις και πάμπολλες ακόμη χρήσιμες δυνατότητες για οδηγό και επιβάτες.
Βέβαια, σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν επιπλέον αναρίθμητες λεπτομέρειες, σε κάθε τομέα του πολυσύνθετου μηχανικού «οργανισμού» που αποτελεί ένα αυτοκίνητο σαν την A-Class. Στην γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνονται εντυπωσιακά ως προς την απόδοση μοτέρ βενζίνης και ντίζελ, οικονομικά, οικολογικά αλλά και εντυπωσιακά ισχυρά. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας, πρόληψης συγκρούσεων, ακόμη και μια υπό προϋποθέσεις δυνατότητα αυτοματοποιημένης οδήγησης συγκαταλέγονται στα ατού της νέας A-Class. Και είναι πραγματικά απίστευτο το πώς βελτιώνονται παράγοντες που θεωρούνταν ήδη εξαιρετικοί, όπως λ.χ. η άνεση των επιβατών και η μεταφορική δυνατότητα: Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 29 λίτρα σε σχέση με την προηγούμενη A-Class, ενώ και η πρόσβαση σε αυτόν έχει γίνει ακόμη πιο εύκολη.
Λένε ότι με υποθέσεις και «αν» η ιστορία ούτε προχωρά, ούτε γράφεται. Παρατηρώντας όμως τις δεκάδες επιμέρους ιστορίες για το πώς το καλό γίνεται καλύτερο, είναι σαφές ότι «αν» υπάρχει το παραμικρό περιθώριο βελτίωσης, η Mercedes-Benz το έχει ήδη εξαντλήσει με τη νέα A-Class.