Λύνουμε όλες τις απορίες μας και διευκρινίζουμε κάθε όρο στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, για να γνωρίζουμε καλά πόσο προστατευμένη είναι η περιουσία μας
Σε πολλές δύσκολες καταστάσεις, όπως είναι οι πυρκαγιές, οι κλοπές, οι ζημιές από σεισμούς, κάποιο βραχυκύκλωμα και πολλά ακόμα, η ασφάλιση κατοικίας έχει αποδειχθεί σωτήρια. Παρόλα αυτά, υπάρχει η πεποίθηση ότι η ασφάλιση κατοικίας έχει υψηλά ασφάλιστρα και είναι ένα είδος πολυτελείας που απευθύνεται σε λίγους. Είναι όμως έτσι; Είναι προσιτά τα ασφάλιστρα; Τι κάνουμε αν έχουμε στεγαστικό δάνειο; Και αν είμαστε ενοικιαστές; Τι ακριβώς καλύπτει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο; Μπορούμε άραγε εκτός από το κτίριο να ασφαλίσουμε και το περιεχόμενο;
Συγκεντρώσαμε 22 ερωτήσεις σχετικά με την ασφάλεια κατοικίας και ζητήσαμε από την Anytime να μάς δώσει τις απαντήσεις, ώστε να μην έχουμε καμιά απορία!
1. Ποιες κατοικίες μπορούν να ασφαλιστούν στην Anytime;
Στην Anytime μπορούν να ασφαλιστούν οι κατοικίες από 30 τ.μ. έως 400 τ.μ. με νόμιμη άδεια και έτος κατασκευής μετά το 1960. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι:
• το σπίτι να έχει κατασκευαστεί από μπετόν αρμέ
• να μη μένει ακατοίκητο περισσότερο από ενενήντα (90) συνεχόμενες μέρες
• να μη διατίθεται σε τρίτους με βραχυχρόνια μίσθωση μικρότερη των δύο μηνών
• να μη χρησιμοποιείται επαγγελματικά
Είναι αυτονόητο ότι μία ασφάλεια σπιτιού λειτουργεί προληπτικά, για να προστατεύσουμε ό,τι πολυτιμότερο έχουμε και φυσικά δεν καλύπτει προηγούμενες ζημιές που δεν έχουν διορθωθεί πριν την ασφάλιση.
2. Σε ποιους απευθύνονται τα προγράμματα ασφάλισης κατοικίας Anytime Home;
Όλα τα προγράμματα ασφάλισης κατοικίας Anytime Home είναι ειδικά σχεδιασμένα τόσο για ενοικιαστές, όσο και για ιδιοκτήτες, με ή χωρίς στεγαστικό δάνειο.
3. Ποια προγράμματα ασφάλισης κατοικίας διαθέτει η Anytime;
Η Anytime διαθέτει τα εξής προγράμματα:
•Economic, για βασική κάλυψη με το οικονομικότερο κόστος
•Value, για υψηλότερη προστασία από κλοπή ή κακόβουλες ενέργειες
•Premium, για πλήρη κάλυψη της περιουσίας μας
Και τα τρία προγράμματα εξασφαλίζουν το κτίριο, το περιεχόμενο ή και τα δύο.
4. Είναι ευέλικτα τα προγράμματα κατοικίας της Anytime;
Σε όλα τα προγράμματα μπορούμε να προσθέσουμε επιπλέον τις καλύψεις «Σεισμός», αλλά και «Ζημιές από νερά & διαρροή σωληνώσεων», ανάλογα με τις καλύψεις που επιθυμούμε να έχουμε στο ασφαλιστήριό μας.
5. Είναι προσιτή για όλους η ασφάλιση κατοικίας;
Στην Anytime μία ασφάλιση κατοικίας είναι πολύ προσιτή για όλους όσους επιθυμούμε να προστατεύσουμε το σπίτι μας, πολλές φορές μάλιστα είναι πιο οικονομική και από μία ασφάλιση αυτοκινήτου.
Ωστόσο πολλοί από εμάς δε γνωρίζουμε ότι με λίγα χρήματα μπορούμε να εξασφαλίσουμε την περιουσία μας από καθημερινές ζημιές, αλλά και από πιο σοβαρά γεγονότα, όπως τα φυσικά φαινόμενα που το τελευταίο διάστημα κάνουν την εμφάνισή τους όλο και πιο συχνά.
Επιλέγοντας μάλιστα να ασφαλίσουμε συνδυαστικά το κτίριο και το περιεχόμενό μας, κερδίζουμε έκπτωση 10%. Μία προσφορά που ισχύει σε κάθε ανανέωση του συμβολαίου μας. Αλλά ακόμα κι αν δεν είμαστε ιδιοκτήτες και θέλουμε να προστατεύσουμε το περιεχόμενό μας, μπορούμε να το ασφαλίσουμε με λιγότερο από €20 τον χρόνο.
Λύσεις υπάρχουν πολλές και μπορούμε να βρούμε αυτή που πραγματικά ταιριάζει στις ανάγκες μας!
6. Τι θεωρείται κτίριο;
Κτίριο θεωρείται:
•Οι μόνιμες εγκαταστάσεις του που δεν μπορούν να διαχωριστούν από αυτό (π.χ. η κεντρική θέρμανση, οι πόρτες, τα παράθυρα, οι κολλημένες μοκέτες, κ.α.)
•Αντικείμενα ενσωματωμένα στην εξωτερική πλευρά του κτιρίου (π.χ. οι κεραίες, οι τέντες, οι ηλιακοί θερμοσίφωνες, οι συλλέκτες ηλιακής ενέργειας και οι ανεμογεννήτριες)
•Εξωτερικά κτίσματα του σπιτιού, όπως η πισίνα μαζί με τον μηχανολογικό εξοπλισμό της, οι κλειστοί ημιυπαίθριοι χώροι, οι πέργκολες, το BBQ, κ.α.
7. Τι θεωρείται περιεχόμενο;
Περιεχόμενο ενός σπιτιού θεωρείται:
•Τα αντικείμενα ενός συνηθισμένου οικιακού εξοπλισμού, όπως έπιπλα, ρούχα, κ.α.
•Τα σταθερά αντικείμενα ενός σπιτιού που δεν μπορούν να αφαιρεθούν από αυτό, όπως κλιματιστικά, spot, φωτιστικά, εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευές, κ.λπ.
8. Τι είναι η αξία αντικατάστασης/αξία καινούργιου;
Για το κτίριο είναι το ποσό που χρειάζεται για την ανακατασκευή του, με καινούργιο της ίδιας χρήσης και ποιότητας, με τον ίδιο ή παρόμοιο τρόπο, μέγεθος, προδιαγραφές και εμφάνιση. Στην αξία αυτή συμπεριλαμβάνονται και οι αμοιβές για τους αρχιτέκτονες και τους πολιτικούς μηχανικούς.
Για το περιεχόμενο είναι το ποσό που χρειάζεται για την αντικατάστασή του με καινούργιο της ίδιας ή παρόμοιας χρήσης, μεγέθους, ποιότητας και προδιαγραφών.
9. Τι είναι η υπασφάλιση και τι η υπερασφάλιση;
Υπασφάλιση: Είναι η περίπτωση κατά την οποία η πραγματική αξία των ασφαλισμένων αντικειμένων υπερβαίνει το ασφαλισμένο ποσό.
Υπερασφάλιση: Είναι η περίπτωση κατά την οποία το ασφαλισμένο ποσό υπερβαίνει την πραγματική αξία των ασφαλισμένων αντικειμένων.
10. Πώς γίνεται η αποζημίωση στην Anytime;
Στην Anytime η ασφάλιση της κατοικίας είναι σε Α’ κίνδυνο. Αυτό δηλαδή σημαίνει πως ακόμα κι αν δηλώσαμε στο συμβόλαιό μας αξία μικρότερη από αυτήν που κοστίζει το σπίτι μας, σε περίπτωση ζημιάς, αποζημιωνόμαστε χωρίς να γίνει έλεγχος για υπασφάλιση. Έτσι, αποζημιωνόμαστε για το συνολικό ποσό που αναφέρεται στο συμβόλαιό μας.
11. Γιατί είναι σημαντικό να δηλώσουμε την πραγματική επιφάνεια των κύριων χώρων της κατοικίας μας;
Δηλώνοντας την πραγματική επιφάνεια των χώρων του σπιτιού μας υπολογίζεται η αξία της περιουσίας μας, για την οποία θα αποζημιωθούμε σε περίπτωση κάποιας ζημιάς, ανεξάρτητα με το ποσό του δανείου που μπορεί να έχουμε.
Στην Anytime μάλιστα, σε περίπτωση που δε μας ικανοποιεί το ασφαλιζόμενο κεφάλαιο είτε του κτιρίου είτε και του περιεχομένου μας, μπορούμε να το αλλάξουμε και να επιλέξουμε την αξία, που ισχύει για την περιουσία μας.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέξουμε την αξία αυτή αντικειμενικά, έχοντας στο νου μας ότι η αξία αυτή προκύπτει από τα υλικά που χρειάστηκαν για να κατασκευαστεί η κατοικία μας, αλλά και από το ποσό που δαπανήσαμε για το περιεχόμενό της.
12. Στην Anytime μπορούμε να ασφαλίσουμε την εξοχική μας κατοικία;
Φυσικά και μπορούμε να ασφαλίσουμε την εξοχική μας κατοικία, χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα να ασφαλίσουμε και την κύρια κατοικία μας, όπως συμβαίνει σε άλλες εταιρείες.
13. Οι κοινόχρηστοι και βοηθητικοί χώροι του σπιτιού μας μπορούν να ασφαλιστούν;
Σε περίπτωση που το σπίτι μας είναι διαμέρισμα πολυκατοικίας, τότε οι κοινόχρηστοι και οι βοηθητικοί του χώροι, δηλαδή η αποθήκη και το parking του, καλύπτονται από όλους τους κινδύνους που υπάρχουν στο συμβόλαιό μας, μέχρι 20% του ασφαλισμένου κεφαλαίου.
14. Τι είναι η κάλυψη «Αντικατάσταση κλειδαριάς»;
Στην Anytime επιλέγοντας να ασφαλίσουμε το σπίτι μας στο πρόγραμμα Value ή Premium, μας προσφέρεται εντελώς δωρεάν μία εξαιρετικά χρήσιμη κάλυψη, η Αντικατάσταση κλειδαριάς. Με την κάλυψη αυτή εξασφαλίζουμε την αποκατάσταση της ζημιάς στην κλειδαριά του σπιτιού μας, σε περίπτωση που δεν μπορούμε να μπούμε σε αυτό ή έχει εγκλωβιστεί κάποιος δικός μας άνθρωπος. Επιπλέον, μας καλύπτουν την αντικατάσταση της κλειδαριάς, αν χάσουμε ή μας κλέψουν τα κλειδιά μας.
15. Τι είναι η κάλυψη «Απώλεια ενοικίων»;
Με την κάλυψη «απώλεια ενοικίων» αν πάθει ζημιά το σπίτι που νοικιάζουμε σε κάποιον τρίτο και ο ενοικιαστής καταγγείλει τη σύμβαση και θέλει να φύγει, αποζημιωνόμαστε για τα ενοίκια που χάνουμε.
16. Τι είναι η απαλλαγή στην ασφάλιση κατοικίας;
Είναι η συμμετοχή μας στην αποκατάσταση της ζημιάς. Το ποσό δηλαδή που πληρώνουμε σε περίπτωση κάποια ζημιάς.
Αν υπάρχει απαλλαγή σε κάποια κάλυψη, αυτή αναφέρεται στο συμβόλαιό μας.
17. Είναι απαραίτητο να ασφαλίσουμε το σπίτι μας στην τράπεζα από την οποία πήραμε το στεγαστικό δάνειο;
Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι μπορούμε να ασφαλίσουμε το σπίτι μας σε οποιοδήποτε ασφαλιστική εταιρεία επιθυμούμε, και όχι απαραίτητα στην ασφάλιση που παρέχεται μέσω της τράπεζας, από την οποία πήραμε το στεγαστικό μας δάνειο.
Κάθε τράπεζα οφείλει να κάνει δεκτό οποιοδήποτε ασφαλιστήριο συμβόλαιο κατοικίας περιλαμβάνει τις καλύψεις, οι οποίες περιγράφονται στη δανειακή σύμβαση.
18. Σε ποιο πρόγραμμα Anytime Home μπορούμε να ασφαλίσουμε το σπίτι μας, αν έχουμε στεγαστικό δάνειο;
Μπορούμε να επιλέξουμε για την ασφάλιση του κτιρίου μας το πρόγραμμα Economic, επιλέγοντας επιπλέον τις καλύψεις «Σεισμός» και «Ζημιές από νερά & διαρροή σωληνώσεων», σε περίπτωση που η δανειακή μας σύμβαση το απαιτεί.
19. Με ποιον τρόπο μπορούμε να ασφαλίσουμε την κατοικία μας στην Anytime;
•Ηλεκτρονικά, καταχωρώντας τα στοιχεία της κατοικίας μας, το ασφαλισμένο κεφάλαιο και επιλέγοντας το πρόγραμμα που μας εξυπηρετεί.
•Τηλεφωνικά, καλώντας στο 210 94 60 000.
20. Tι κάνουμε σε περίπτωση ζημιάς;
α)Παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για τον περιορισμό των συνεπειών της ζημιάς
Σε περίπτωση δηλαδή ζημιάς, προσπαθούμε να περιορίσουμε τις συνέπειές της. Για παράδειγμα, οι ζημιές από πλημμύρα από κάποιο σπασμένο σωλήνα μπορούν να περιοριστούν με τη διακοπή της υδροδότησης, αλλά και της ηλεκτροδότησης.
β)Ενημερώνουμε άμεσα την αρμόδια Δημόσια Υπηρεσία
Θα πρέπει να ενημερώσουμε άμεσα και την ασφαλιστική μας για τη ζημιά, αλλά και την αρμόδια Δημόσια Υπηρεσία, ανάλογα με την περίπτωση: την Αστυνομία σε περίπτωση κλοπής/ληστείας και την Πυροσβεστική σε περίπτωση πυρκαγιάς.
γ) Κάνουμε άμεσα αναγγελία της ζημιάς
Θα πρέπει να ενημερώσουμε άμεσα την Anytime, καλώντας στην τηλεφωνική γραμμή 1158. Ωστόσο χρειάζεται να έχουμε στο νου μας ότι δεν πρέπει να προχωρήσουμε σε αποκατάσταση της ζημιάς, πριν γίνει η αναγγελία και η καταγραφή από την ασφαλιστική μας. Αντιμετωπίζουμε τη ζημιά, σαν να μην ήταν ασφαλισμένο το σπίτι μας. Δεν πρέπει να πετάξουμε και να πειράξουμε τίποτα από τον χώρο της ζημιάς μέχρι να γίνει η καταγραφή.
21. Τι άλλο εξασφαλίζουμε, επιλέγοντας να ασφαλιστούμε στην Anytime;
Επιλέγοντας την Anytime για την ασφάλιση του σπιτιού μας, εξασφαλίζουμε μία ολοκληρωμένη φροντίδα για αυτό, με λύσεις που μας χαρίζουν μία καλύτερη και ασφαλέστερη ζωή, όπως εκπτώσεις σε υπηρεσίες συναγερμού από την Atlas Security, καθαριότητας σε συνεργασία με τον Douleutaras, κ.α.
22. Τι μας προσφέρει η υπηρεσία Μy Αnytime;
Προσφέρει, 24 ώρες το 24ωρο, τη δυνατότητα να:
•βλέπουμε πληροφορίες που αφορούν τα συμβόλαιά μας (π.χ. καλύψεις συμβολαίου, ημερομηνία ανανέωσης κ.λπ.).
•κατεβάζουμε και να αποθηκεύουμε τα έγγραφα σε μορφή pdf που αφορούν το συμβόλαιό μας.
•ενεργοποιούμε πάγια εντολή, καταχωρώντας τα στοιχεία της κάρτας, από την οποία θέλουμε να πληρώνεται αυτόματα το συμβόλαιό μας.
•πραγματοποιούμε αλλαγή στα στοιχεία της κάρτας από την οποία πληρώνεται αυτόματα το συμβόλαιό μας.
•ενημερωνόμαστε για τις οφειλές των συμβολαίων μας.
•πληρώνουμε online τα ασφάλιστρά μας.
•παρακολουθούμε τις πληρωμές που έχουμε πραγματοποιήσει για τα συμβόλαιά μας.
•αλλάζουμε τα στοιχεία επικοινωνίας μας, καθώς και τα στοιχεία πρόσβασής μας στην υπηρεσία.
•βρίσκουμε απαντήσεις στα πιο συχνά μας ερωτήματα.
•επικοινωνούμε με την Anytime για θέματα που αφορούν τα συμβόλαιά μας.
•έχουμε πρόσβαση στο Anytime Club, ώστε να εξασφαλίζουμε μοναδικές προσφορές.