Additionally, paste this code immediately after the opening tag:

Ιστορίες Πολυτέλειας

Της Νάντιας Μιχαλοπούλου

Αν και ο όρος «πολυτέλεια» γίνεται αντιληπτός με διαφορετικό τρόπο από τον καθένα, στην εποχή μας λαμβάνει νέες διαστάσεις – Ο κόσμος της σύγχρονης κοσμηματοποιίας γίνεται κοινωνός τους 

Η αναζήτηση στα λεξικά για τον ορισμό της έννοιας «πολυτέλεια» οδηγεί σχεδόν στο ίδιο αποτέλεσμα. Το νόημα του όρου αφορά καθετί που αποτελεί ή που απαιτεί δαπάνη, η οποία υπερβαίνει αισθητά το πλαίσιο του μέσου βιοτικού επιπέδου, που χαρακτηρίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ανώτατης κατηγορίας, με βάση την οποία διαμορφώνονται και οι τιμές τους και δηλώνουν την ευχέρεια και τη μεγαλοπρέπεια. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, αυτή η απόδοση ήταν αποδεκτή σχεδόν από όλους όσοι αναφέρονταν -με αρνητικό ή θετικό πρόσημο- στον όρο. Κάποιοι θα τη συνδύαζαν με τη διάσταση της χλιδής και της ματαιοδοξίας, ενώ οι υπόλοιποι θα της απέδιδαν τη διαφορετική οπτική γωνία ή την εκλεπτυσμένη αισθητική που διακρίνει κάποιον. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, η αναφορά στην πολυτέλεια υποδήλωνε το μη αναγκαίο, το περιττό, ενώ με μια δεύτερη ανάγνωση μαρτυρούσε τις ταξικές διαφορές της κοινωνίας. Στην εποχή μας, αν και η έννοια γίνεται αντιληπτή με διαφορετικό τρόπο από τον καθένα, η πολυτέλεια είναι στην ουσία κάτι άλλο. Πλέον, ο όρος δεν συσχετίζεται τόσο με το κόστος ενός υλικού αγαθού, όσο με την ποιότητά του και την πραγματική σημασία της απόκτησής του. Πολυτέλεια είναι η σταθερή αξία ενός αντικειμένου στο χρόνο, αλλά κυρίως η πράξη αγοράς ενός αντικειμένου μοναδικού, ιδιαίτερου, για έναν παραλήπτη ο οποίος είναι σε θέση να το απολαύσει αληθινά. Πολυτέλεια είναι η έκφραση συναισθημάτων, η περιποίηση των ανθρώπων μας και του ίδιου μας του εαυτού. Οι συγκινήσεις και οι αυθεντικές εκπλήξεις από απλές, καθημερινές κινήσεις. Από μικρά χειροποίητα μοτίβα, όχι σπάνια ή πανάκριβα, αλλά ικανά να δημιουργήσουν συναίσθημα και μνήμη μέσα από τις αισθήσεις. Πολυτέλεια είναι ακόμα και η βιωματική εμπειρία από το ταξίδι της αναζήτησης αυτών των επεξεργασμένων με τέχνη αντικειμένων.

Ο χώρος του κοσμήματος είναι ενδεικτικός για την επικοινωνία των βαθύτερων μηνυμάτων από την αποκωδικοποίηση της σύγχρονης πολυτέλειας. Σήμερα, λοιπόν, που υμνείται η αποδοχή της ιδιαιτερότητας και το «sui generis» κάθε ατόμου, η κοσμηματοποιία γίνεται κοινωνός του μηνύματος και λειτουργεί ως πολυχρηστικό μέσο έκφρασης της πολυτέλειας. Η νέα εποχή της αισθητικής είναι μια φωτογραφία του εσωτερικού μας κόσμου, από τον οποίο αναβλύζουν πολύτιμες αξίες, περιγράφει ο οίκος PANDORA, μιλώντας γι’ αυτή τη φιλοσοφία που πρεσβεύει το δημιουργικό αποτύπωμα του. Οι συλλογές του αντλούν έμπνευση από τα θηλυκά που αποπνέουν αυτοπεποίθηση χωρίς να προκαλούν «φασαρία» στον κόσμο που τα περιβάλλει, ενώ ταυτόχρονα τα παραπέμπει να προβάλουν τη μινιμαλιστική απλότητα τους, χωρίς να χάνουν ίχνος από την πληθωρική προσωπικότητά τους. «Υπάρχει μια ποιητικότητα στην ισορροπία των αντιθέσεων» σημειώνει η PANDORA. Τα σχέδια του οίκου φλερτάρουν με καμβάδες πάνω στους οποίους ζωντανεύει ένα μπλεντ χρωμάτων, υφών και πετρών. Εξειδικευμένοι τεχνίτες ξεφεύγουν από τα τετριμμένα και συνδυάζουν με έναν μυστηριακό τρόπο αντιφατικά στοιχεία για να διεγείρουν τη φαντασία και να αποκαλύψουν τη φλογερή δύναμη που πηγάζει από τις πρώτες ύλες της  φύσης. Κοπές δίνουν εκλεπτυσμένα σχήματα σε ποιοτικά μέταλλα και πολύτιμες πέτρες και έτσι δημιουργούνται συλλογές κοσμημάτων που ντύνουν το δέρμα, αποτίνοντας φόρο τιμής στη σημασιολογία της σύγχρονης πολυτέλειας. Στην όψη τους δεν υπάρχει γυναικεία καρδιά που να μην έχει χτυπήσει δυνατά.