Λάμψη, ομορφιά και συναισθήματα από μικρά έργα τέχνης

Της Νάντιας Μιχαλοπούλου

Τα κοσμήματα ελκύουν τις γυναίκες να τα φορέσουν πάνω τους, αλλά ο ρόλος τους είναι βαθύτερος: λειτουργούν ως προσωπική επικοινωνία, πυροδοτώντας όλες τις αισθήσεις του ανθρώπου. Γι’ αυτό ζουν για πάντα.

«Κάποιος πρέπει ή να είναι έργο τέχνης ή να φοράει ένα από αυτά» έλεγε ο Ιρλανδός συγγραφέας Όσκαρ Ουάιλντ. Από την αυγή της δημιουργίας του το κόσμημα αποτελεί ένα δείγμα υψηλής τέχνης, καμωμένο από τα στοιχεία της φύσης και δουλεμένο από την ανθρώπινη δεξιοτεχνία. Η γη, το νερό, η φωτιά και ο αέρας μετασχηματίζονται σε φόρμες που αποδίδουν περίτεχνα μοτίβα, ελκύοντας τον άνθρωπο να τα φορέσει πάνω του ή να τα δωρίσει σε αγαπημένα πρόσωπα. Όμως η πρώτη ύλη της Μητέρας Φύσης έχει έναν πιο βαθύ ρόλο: Εμπνέει, και την ίδια στιγμή ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις του ατόμου.

Το κόσμημα, όπως κάθε μορφή τέχνης, πυροδοτεί τα συναισθήματα με έναν μοναδικό τρόπο. Όχι μόνο γιατί η συνάντηση μαζί του φέρνει το άτομο πιο κοντά στη φύση, αλλά επειδή η δωρεά του λειτουργεί ως μια πράξη εκδήλωσης φροντίδας και αγάπης, η οποία καταλήγει σε μια όμορφη ανάμνηση. Για τον καθένα λειτουργεί ως μια ξεχωριστή, προσωπική εμπειρία, ένα storytelling. Είτε πρόκειται για εκείνον που το επιλέγει ώστε να το προσφέρει σε κάποιον άλλον, είτε για τον παραλήπτη του. Ολόκληρη η διαδικασία αναζήτησής του και τελικά το ίδιο το αντικείμενο εμπεριέχουν πολλαπλά νοήματα, λειτουργούν ως προσωπική επικοινωνία, φέρουν διαχρονική αξία. Γι’ αυτό το κόσμημα ζει για πάντα, επιδρώντας στη ψυχή του ανθρώπου.


Αντικείμενα Πόθου

 

Ταυτόχρονα βέβαια αποτελεί και αντικείμενο πόθου, καθώς συσχετίζει την κομψότητα με την αισθησιακή γοητεία του ωραίου φύλου. Γυναίκες-σύμβολα στυλ και ομορφιάς που κατάφεραν να αφήσουν το αποτύπωμά τους και να γίνουν πηγή έμπνευσης για εκατομμύρια άλλες γυναίκες σε όλο τον πλανήτη, ήταν ορκισμένες ταξιδιώτισσες στον γαλαξία της κοσμηματοποιίας. Πάρτε ως παράδειγμα τη Μαρία Κάλλας, την Όντρει Χέμπορν, την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, τη Τζάκι Κέννεντι και την Γκρέις Κέλι. Εκτός από το φλογερό ταπεραμέντο τους, όλες τους ξεχώριζαν για τη λατρεία τους στα εντυπωσιακά κοσμήματα. Γυναίκες χάρμα αισθήσεων και όχι μόνο οφθαλμών. Στόλιζαν τις αιθέριες υπάρξεις τους με καλλιτεχνήματα-αριστουργήματα και έμοιαζαν έτοιμες ν’ αφηγηθούν χιλιάδες ιστορίες από τη ζωή τους. Αναδείκνυαν την καλόγουστη αισθητική τους και παράλληλα δήλωναν την εξαίρεσή τους σε έναν κατ΄ εξοχήν ανδροκρατούμενο κόσμο.


Η κουλτούρα της σύγχρονης κοσμηματοποιϊας

Ο παγκοσμίως καταξιωμένος οίκος PANDORA, που «γεννήθηκε» στη Μέκκα του επιδραστικού ντιζάιν, στη Δανία, εξηγεί ότι το κόσμημα είναι ένα μαγικό σύμβολο που προσδίδει μεν λάμψη στις γυναίκες, αλλά κυρίως λειτουργεί ως κατάθεση ψυχής. Απευθύνεται στις γυναίκες που αγαπιούνται και αγαπούν, που βιώνουν κάθε συναίσθημα και δεν διστάζουν να εκδηλώσουν τη σπουδαία τους προσωπικότητα σε κάθε της πτυχή.

Ευέλικτα σχέδια, σύμβολα-clips για εκλεκτικές εμφανίσεις από το πρωί έως το βράδυ, συνδυασμοί διαφορετικών, υψηλής ποιότητας, μετάλλων, λαμπερά κρύσταλλα και πολύτιμες πέτρες αποκτούν κυματιστές μορφές και δημιουργούν κοσμήματα high-end αισθητικής, σφραγίζοντας με ένα ιδεολογικό στίγμα τη σύγχρονη γυναίκα. Την καλούν να πει «αισθάνομαι», την ωθούν να συνυπάρχει με τη μοναδικότητά της και να ξεδιπλώνει τη δυναμικότητά της με αντικείμενα πόθου που έχουν ουσία.

Οι τεχνικές κοσμηματοποιίας της PANDORA, εφαρμόζονται μακριά από τους περιορισμούς των μαζικών συμβάσεων, στην Ταϊλάνδη –τη μητέρα γη των πολύτιμων λίθων και των κοσμηματοποιών. Εκεί πολύτιμα χέρια εξειδικευμένων τεχνιτών αναπτύσσουν τις ιδέες του δανέζικου brand και τις μετουσιώνουν σε ονειρικά, iconic κομμάτια για τις γυναίκες και των έξι ηπείρων.