Sponsored content
Με την αδιάλειπτη παραγωγική και εμπορική δραστηριότητά της, η Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργεί εδώ και 53 χρόνια μια ευρύτερη αλυσίδα αξίας που αφήνει διαχρονικά θετικό αποτύπωμα, τόσο στην οικονομία όσο και στην κοινωνία.
Σε μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) που δημοσιεύθηκε πριν λίγες μέρες καταγράφεται η ισχυρή οικονομική επίδραση της τοπικής δραστηριότητας της Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Τρία Έψιλον & Coca-Cola Hellas) και εξηγεί με απλά λόγια για το πώς αυτή ενισχύει τόσο την οικονομία όσο και την κοινωνία. Μια επίδραση αντάξια στη φήμη, στην ιστορία, και στο μέγεθός της, αλλά και αντάξια με την υπευθυνότητα που απορρέει από την εταιρική της κουλτούρα.
Η μελέτη, που καλύπτει την περίοδο 2019 – 2021, εξετάζει τη συμβολή της εταιρείας στην εθνική οικονομία, την εγχώρια απασχόληση και την επίδραση στην αλυσίδα αξίας των δραστηριοτήτων που συνδέονται με τον κλάδο αναψυκτικών, όπως τοπικοί προμηθευτές, σημεία πώλησης και παροχές υπηρεσιών.
Το γενικό της συμπέρασμα είναι ότι το παραγωγικό και διανεμητικό μοντέλο της εταιρείας στην Ελλάδα στηρίζει μια ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα που απλώνεται σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Μια σειρά διαδικασιών που ξεκινάει από την αγροτική παραγωγή, συνεχίζεται με τις βιομηχανικές μονάδες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται για την προμήθεια αγαθών, και φτάνει στις εταιρείες εμπορίου και εστίασης που διανέμουν τα τελικά προϊόντα στους καταναλωτές.
Συγκεκριμένα, η συνολική συνεισφορά της αλυσίδας αξίας που δημιουργεί η Coca-Cola στην Ελλάδα συνοψίζεται ως ακολούθως, σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2021:
Ως προς την εθνική οικονομία:
Η άμεση, έμμεση και προκαλούμενη θετική επίδραση στην ελληνική οικονομία από το σύνολο της αλυσίδας αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα, άγγιξε τα €1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή (0,7% του ΑΕΠ)! Αυτό σημαίνει πως για κάθε €1 προστιθέμενης αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργούνται €6 στην ελληνική οικονομία. Το αποτύπωμα της εταιρείας στην Ελλάδα συνδέεται και με τα έσοδα του κράτους που προκύπτουν από τη δραστηριότητά της, με τη συνολική συνεισφορά, το 2021, να ανέρχεται στο 1,2% των φορολογικών εσόδων του κράτους.
Ως προς την απασχόληση:
Μέσα από τη δραστηριότητα της Coca-Cola στην Ελλάδα προκύπτει σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση που αντιστοιχεί σε υποστήριξη 32.800 άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας (0,7% της συνολικής απασχόλησης). Δηλαδή, για κάθε 1 άμεση θέση εργασίας στην Coca-Cola στην Ελλάδα, δημιουργούνται άλλες 16 στην ελληνική οικονομία.
Για τον κλάδο αναψυκτικών:
Η Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργεί σχεδόν το ήμισυ του κύκλου εργασιών του κλάδου (48,5%), ενώ αποτελεί παράλληλα και τον μεγαλύτερο εργοδότη, απασχολώντας σχεδόν 1 στους 2 εργαζομένους (42,6%).
Σημειωτέον, την τριετία 2019-2021, η Coca-Cola στην Ελλάδα υλοποίησε επενδύσεις ύψους €75,6 εκατ. για την ενίσχυση της δραστηριότητά της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμβολή της Coca-Cola στην Ελλάδα διατηρήθηκε και κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020, όπου λόγω των συνθηκών υπήρξε συρρίκνωση των μεγεθών της οικονομίας. Το 2021, η συμβολή από την άμεση δραστηριότητα της εταιρείας αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ταυτόχρονα, η Coca-Cola στην Ελλάδα επενδύει στη βιωσιμότητα και ανοίγει ορίζοντες σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον για όλους. Μεταξύ άλλων, τα τρία τελευταία χρόνια προχώρησε σε:
- Διάθεση €4,6 εκ. για κοινωνικά προγράμματα, όπως τα Empowered, Zero Waste Future και Zero Drop (2019 – 2021)
- Δωρεά €1,8 εκ. για την αποκατάσταση και την αναδάσωση της περιοχής της Βαρυμπόμπης, μετά τη φωτιά (2021).
- Επένδυση €4 εκ. για την κατάργηση της πλαστικής μεμβράνης στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου μέσω του νέου τύπου συσκευασίας KeelClipTM (2021).
Για τη συνεισφορά της Coca-Cola στην Ελλάδα, είναι χαρακτηριστικά όσα αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας: «Η πανδημία COVID-19 δημιούργησε πρωτόγνωρες οικονομικές συνθήκες την περασμένη τριετία. Κρίσιμοι για την ελληνική οικονομία τομείς, όπως ο τουρισμός, η εστίαση και το λιανικό εμπόριο, επηρεάστηκαν έντονα από τα υγειονομικά μέτρα. Σήμερα και για τους επόμενους μήνες, ίσως και χρόνια, η ενεργειακή κρίση, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η σύνθετη γεωπολιτική κατάσταση δημιουργούν νέες προκλήσεις. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, αυξημένη σημασία για την οικονομία έχουν αλυσίδες αξίας που είναι ανθεκτικές στις αναταράξεις. Όπως αποδεικνύεται από τη μελέτη, μία από αυτές τις αλυσίδες αξίας είναι και αυτή που δημιουργεί η Coca-Cola στην Ελλάδα με τη δραστηριότητά της στη χώρα μας».
H μελέτη εκπονήθηκε από το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με βάση τα οικονομικά στοιχεία για την περίοδο 2019 – 2021 από την Coca-Cola Τρία Έψιλον, την Coca-Cola Hellas S.A. και την Coca-Cola HBC Services Μ.Ε.Π.Ε., τοπική θυγατρική του Ομίλου Coca-Cola HBC.
Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη του ΙΟΒΕ για το Οικονομικό και Κοινωνικό Αποτύπωμα της Coca-Cola στην Ελλάδα εδώ