Additionally, paste this code immediately after the opening tag:

Electrify the future

Η καινοτομία είναι στο DNA μας. Αλλωστε η Nissan κατασκεύασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητό της πριν από 74 χρόνια, πίσω στο μακρινό 1947.

Σήμερα η Nissan δεν διαθέτει απλώς μια διευρυμένη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, στην οποία πρωτοστατεί το Leaf, σε πωλήσεις, ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο. Αλλά και ιδέες και όραμα για ένα μέλλον με βιώσιμο τρόπο ζωής με πρωτοποριακές ενεργειακές λύσεις. Και είμαστε ακόμα στην αρχή.

 

 

Nissan Leaf
Μετά από 14,8 δισ. χιλιόμετρα μηδενικής εκπομπής ρύπων και έχοντας εξοικονομήσει 2,4 δισ. κιλά εκπομπών CO₂ το Nissan Leaf μπορεί να περηφανεύεται ότι πρωτοστάτησε στο κίνημα εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης.

Σήμερα, 10 χρόνια μετά την πρεμιέρα του, το Leaf είναι ώριμο όσο ποτέ στη δεύτερη γενιά του. Η Nissan, αναγνωρίζοντας άμεσα την αξία και τη δυναμική της νέας τεχνολογίας, τόλμησε να παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτροκίνητο οικογενειακό μοντέλο παραγωγής.

Αυτά συνέβησαν το μακρινό 2011 και έκτοτε το Leaf (στη δεύτερη γενιά του από το 2018), έχει κατακτήσει την πρωτιά των πωλήσεων στα EV παγκοσμίως, με πάνω από 500.000 αντίτυπα. Και συνεχίζει να το αναβαθμίζει με την έκδοση e+ η οποία διαθέτει μια μεγαλύτερη μπαταρία 62 kWh με αυτονομία που φτάνει τα 528km στον νέο κύκλο μέτρησης WLTP και δυνατότερο κινητήρα 217 PS και 34,7 kgm.

Και αυτά χωρίς να επηρεάζεται ο χώρος για επιβάτες και αποσκευές, αφού μια καινοτόμος μέθοδος συγκόλλησης των κυψελών με λέιζερ και ο επανασχεδιασμός των στρώσεών τους βοήθησαν στον περιορισμό όγκου και διαστάσεων της νέας μπαταρίας.

 

 

Ετσι, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ παραμένει στα 400 lt, τα οποία αποτελούν μια εξαιρετική τιμή για τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας, ενώ πέντε επιβάτες θα χωρέσουν άνετα. Στο εσωτερικό υπάρχει πλέον μεγαλύτερη κεντρική οθόνη 8’’ του συστήματος πολυμέσων Nissan Connect με αναβαθμισμένο λογισμικό δορυφορικής πλοήγησης και δυνατότητα σύνδεσης smartphone για τον απομακρυσμένο έλεγχο του κλιματισμού.

Η δυνατή επιτάχυνση (0-100 km/h σε 6,9’’) και η απόδοση της ροπής με το «καλημέρα» διασφαλίζουν άνετες αστικές μετακινήσεις.

Ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας της νέας έκδοσης χαρίζει μια «αέρινη» αύρα στην επιτάχυνση, ακόμα και σε τριψήφιες ταχύτητες, ενώ έχει και μια πολύ ευχάριστη, άμεση απόκριση στο γκάζι. Με εμβέλεια που αγγίζει τα 528km δεν θα αγχώσει ποτέ τον οδηγό, ενώ η κατά 7% σκληρότερη ανάρτηση προσφέρει ακρίβεια στις στροφές και περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος.

Ατού για τις μετακινήσεις στην πόλη αποδεικνύεται το e-pedal (αφού χάρη στην επιβράδυνση για ανάκτηση ενέργειας στο άφημα του γκαζιού, πρακτικά χρησιμοποιείς ελάχιστα το μεσαίο πεντάλ), καθώς και η μικρή διάμετρος κύκλου στροφής, που εξασφαλίζει αξιοσημείωτη ευελιξία για το μέγεθος του αυτοκινήτου.

 

 

Νissan Ariya

Μολονότι το Leaf είναι η απτή απόδειξη ότι το ισχυρό όραμα και η καινοτομία κινούν τον τροχό της ιστορίας, η Nissan δεν επαναπαύεται και συνεχίζει την πορεία προς τον εξηλεκτρισμό με το εντυπωσιακό Ariya, το πρώτο μοντέλο παραγωγής που αντιπροσωπεύει τη νέα «εξηλεκτρισμένη» εταιρική ταυτότητα της Nissan, ανοίγοντας τον δρόμο προς μια νέα εποχή, όπου η ηλεκτροκίνηση, η βελτιστοποιημένη μορφοποίηση της πλατφόρμας και η τεχνολογία AI (Τεχνητή Νοημοσύνη) θα έχουν κυρίαρχη θέση στην κινητικότητα.

Το Ariya κατασκευάζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει μήκος 4.595 mm και θα είναι διαθέσιμο με 4 διαφορετικές εκδοχές ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.

Στην πρώτη του εκδοχή, το Ariya θα είναι πισωκίνητο, με μπαταρία 65 kWh και απόδοση 218 PS. Η ροπή αγγίζει τα 300 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 km/h, με το 0-100 km/h να απαιτεί 7,5”. Με μία φόρτιση η αυτονομία κατά WLTP φτάνει τα 360 km.

Αμέσως μετά συναντούμε την επίσης πισωκίνητη έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 87 kWh, και ηλεκτρικό μοτέρ 242 PS. Η ροπή φτάνει τα 300 Nm και η αυτονομία με μία φόρτιση κατά WLTP, τα 500 km. Θα υπάρχουν επίσης και 4κίνητες εκδόσεις, που διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυάζονται 87 kWh.

 

 

Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 km/h, το 0-100 km/h απαιτεί 5,7 και 5,1” αντίστοιχα, ενώ οι αυτονομίες είναι 460 και 400 km αντίστοιχα. Με τρεις λειτουργίες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των Standard, Sport και ECO (τα μοντέλα e-4ORCE περιλαμβάνουν μια επιπλέον λειτουργία Snow), οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν την εμπειρία τους ώστε να ταιριάζει με τη διάθεση και το περιβάλλον τους.

Tο Ariya, εντυπωσιάζει μες τις αρμονικές αναλογίες του και τις καθαρές σχεδιαστικές γραμμές του, υιοθετώντας τη νέα φιλοσοφία αισθητικής της μάσκας με την ονομασία «Διαχρονικός Ιαπωνικός Φουτουρισμός». Στο εσωτερικό, η καμπίνα είναι εντελώς νέα και περιλαμβάνει ένα διπλό πάνελ οθονών 12,3” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, ο οποίος εδράζεται σε ένα «καθαρό» σχεδιαστικά ταμπλό.

Χαρακτηριστική είναι η παντελής απουσία των διακοπτών και λοιπών χειριστηρίων, με κάποιους εντυπωσιακούς μόνο διακόπτες αφής (που είναι σχεδόν αθέατοι όταν δεν χρησιμοποιούνται) στο κέντρο της κονσόλας. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ καλούς χώρους χάρη στο επίπεδο πάτωμα της καμπίνας που τους επιτρέπει να κάθονται με άνεση. Τα λεπτά μπροστινά καθίσματα είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να αποκρύπτουν την κολόνα Β, προσφέροντας μια πανοραμική θέα προς τα έξω.

Μέσα στο πνεύμα της καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα το Ariya διαθέτει το νεότερο σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Nissan, ProPILOT 2.0, που περιλαμβάνει και αυτόνομο παρκάρισμα, ενώ πλήρης είναι η γκάμα των διαθέσιμων συστημάτων ασφάλειας και άνεσης.

 

 

Τεχνολογίες από το μέλλον
Η Nissan, έχοντας μια ολιστική αντιμετώπιση της νέας ηλεκτρικής εποχής, δεν μένει απλώς στην εξέλιξη και παραγωγή κορυφαίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά φροντίζει για την παράλληλη εξέλιξη των υποδομών και έξυπνων τεχνολογιών.

Ως ηγέτιδα στις υποδομές φόρτισης, η Nissan έχει περισσότερους από 5.500 σταθμούς ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη. Η Nissan έχει δεσμευτεί να κάνει τη βιώσιμη οδήγηση όσο το δυνατόν πιο προσβάσιμη και χρησιμοποιεί μια συνεργατική προσέγγιση με καινοτόμες εταιρείες.

Παράλληλα δοκιμάζει έξυπνες λύσεις διαχείρισης της ενέργειας, σε διάφορες Ευρωπαϊκές πόλεις, πριν αυτό αναπτυχθεί πλήρως σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Εκτός από τη πρόσβαση σε ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, οι οδηγοί μπορούν να συνδέσουν το ηλεκτρικό τους όχημα στο δίκτυο κατά τη διάρκεια μειωμένων τιμολογίων και μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία του οχήματος είτε στο σπίτι, είτε ενώ οδηγούν, ή ακόμα και για να τη πουλήσουν πίσω στο δίκτυο.

 

Παράλληλα όμως με τις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού η Nissan φροντίζει και για την ομαλή μετάβαση προς τον εξηλεκτρισμό με τεχνολογίες που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αποτελούν «γέφυρα» προς το μέλλον. Το νέο πρωτοποριακό Qashqai διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα με μπαταρία λιθίου που αποθηκεύει ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα.

Αυτή η αποθηκευμένη ισχύς επιτρέπει στον κινητήρα να κλείσει με χαμηλή ταχύτητα (κάτω από 18 km/h και μόνο στο CVT) ή σε στάση, για να βελτιώσει την απόδοση καυσίμου και να μειώσει τις συνολικές εκπομπές CO2.

Η Nissan ωστόσο έχει έναν ακόμα τεχνολογικό άσο στο μανίκι. Πολύ σύντομα θα λανσάρει μία ακόμα πρωτοποριακή τεχνολογία που αποτελεί το τέλειο μείγμα κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικού κινητήρα. Το σύστημα κίνησης e-POWER που θα τοποθετηθεί από το επόμενο έτος στο νέο Qashqai κινεί συνεχώς τους τροχούς μέσω ενός  ηλεκτροκινητήρα, παρέχοντας άμεση επιτάχυνση σε συνδυασμό με αθόρυβη κύλιση.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν τον βενζινοκινητήρα για την κίνηση των τροχών, με το σύστημα κίνησης e-POWER, ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (αποθηκευμένης στην μπαταρία και χρησιμοποιείται από τον ηλεκτρικό κινητήρα), δίνοντάς σας αυτονομία και επιδόσεις.