e-Vision

Στα χρόνια που έρχονται, η Volvo Cars θα παρουσιάσει μία εντελώς νέα οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μέχρι το 2030 στοχεύει να προσφέρει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η σουηδική εταιρεία έχει ως πρωταρχικό στόχο μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας να έχει μετασχηματιστεί σε μία αυτοκινητοβιομηχανία αποκλειστικά ηλεκτρικών premium αυτοκινήτων.

Για τη Volvo, η ηλεκτροκίνηση σημαίνει πολύ περισσότερα από μία απλή αλλαγή στο είδος των κινητήρων που χρησιμοποιεί. Αντιπροσωπεύει ένα νέο παράδειγμα στη σχεδίαση των αυτοκινήτων.

Το Volvo Concept Recharge εκφράζει αυτό το παράδειγμα: είναι ένα μανιφέστο για την επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών Volvo που φέρει στον πυρήνα του την αρχή «λιτό αλλά καλύτερο». Το όραμα ενός έξυπνου αυτοκινήτου που προσφέρει καλύτερες λύσεις, υποστηρίζοντας μία βιώσιμη οικογενειακή ζωή.

H Volvo προγραμματίζει να εφαρμόσει πλήρως in-house παραγωγή ηλεκτροκινητήρων έως τα μέσα της δεκαετίας.

 

Το πέρασμα στην in-house εξέλιξη και παραγωγή των ηλεκτροκινητήρων θα επιτρέψει στην εταιρεία να βελτιώσει περαιτέρω το σύνολο των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης στα νέα Volvo.

Αυτή η προσέγγιση θα δώσει τη δυνατότητα στους μηχανικούς να αποκομίσουν επιπλέον οφέλη όσον αφορά την αποτελεσματική διαχείριση της ενέργειας και τη συνολική απόδοση.

 

Ολα αυτά δείχνουν την απόλυτη αφοσίωση της Volvo για τον σταδιακό μετασχηματισμό της σε μία αμιγώς ηλεκτρική μάρκα και αναδεικνύουν την φιλοσοφία του Σουηδού κατασκευαστή για ένα μέλλον της αυτοκίνησης με το μικρότερο δυνατό οικολογικό φορτίο και την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση της ηλεκτρικής τεχνολογίας για την δημιουργία premium αυτοκινήτων με ξεχωριστό στιλ και νέες εμπειρίες στην οδηγική απόλαυση.

Η πρώτη γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo μοιράζεται το ίδιο δάπεδο με τα μοντέλα της που εφοδιάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 

 

Volvo XC40 Recharge

Η επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών Volvo είναι προ των πυλών, με πρώτο δείγμα το νέο C40. Μέχρι τότε, ωστόσο, το Volvo XC40 Recharge είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo και αυτό που εγκαινιάζει τη νέα εποχή για την σουηδική εταιρία, διαθέτοντας εντυπωσιακό τεχνολογικό υπόβαθρο σε συνδυασμό με έναν premium χαρακτήρα και κομψή σχεδίαση που το κάνει ήδη περιζήτητο στις ευρωπαϊκές αγορές.

Η αποδοχή του κοινού για το Volvo XC40 Recharge υπήρξε άμεση και ισχυρή, κάτι που συνεχίζεται και μέσα στο 2021, συμβάλλοντας και αυτό στην εκρηκτική άνοδο των πωλήσεων που σημειώνει η Volvo τους πρώτους μήνες της χρονιάς που διανύουμε.

 

Ως πλήρως ηλεκτρική έκδοση του best seller XC40 που κατέκτησε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς το 2018, το Volvo XC40 Recharge βασίζεται στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), μια προηγμένη δομή αμαξώματος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Geely.

 

Το τετρακίνητο XC40 Recharge προσφέρει εμβέλεια πάνω από 400 km (με βάση το πρότυπο WLTP) με μία φόρτιση, ενώ αποδίδει ισχύ 408 PS. Η μπαταρία του μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της σε σχεδόν 40 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή.

Βασιζόμενοι στα εξαιρετικά πρότυπα ασφαλείας του αρχικού XC40, οι μηχανικοί ασφαλείας της Volvo Cars ανασχεδίασαν πλήρως την εμπρός δομή του αμαξώματος, ενισχύοντάς την περαιτέρω ώστε να αντισταθμιστεί η απουσία συμβατικού κινητήρα και να πληρούνται τα ίδια υψηλά πρότυπα ασφαλείας που χαρακτηρίζουν και κάθε άλλο Volvo, εξασφαλίζοντας κορυφαία προστασία των επιβατών.

 

H μπαταρία προστατεύεται από έναν κλωβό ασφαλείας που ενσωματώνεται στο μέσον της δομής του αμαξώματος.

Η τοποθέτησή της στο δάπεδο του αυτοκινήτου συντελεί επίσης σε πιο χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο βελτιώνει ακόμη περισσότερο την ευστάθεια και συμβάλλει στην προστασία από ανατροπή.

 

Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που λειτουργεί σε περιβάλλον Android προσφέρει στους πελάτες εξαιρετικές δυνατότητες παραμετροποίησης, βελτιωμένα επίπεδα διαισθητικής λειτουργίας και ενσωματωμένες υπηρεσίες και τεχνολογία Google, όπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store.

Το πλήρως ηλεκτρικό XC40 Recharge μπορεί επίσης να δέχεται ασύρματα εκτεταμένες αναβαθμίσεις λογισμικού και λειτουργικού συστήματος.
Στο εσωτερικό, μια καινοτόμος σχεδιαστική προσέγγιση στο πεδίο της λειτουργικότητας προσφέρει άφθονο χώρο αποθήκευσης. Καθώς το αυτοκίνητο δεν έχει συμβατικό κινητήρα, παρέχει ακόμη μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο στο διαμέρισμα κάτω από το εμπρός καπό.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τις πολλές έξυπνες λύσεις αποθήκευσης για μπουκάλια νερού, τσάντες γυμναστηρίου, τηλέφωνα, laptop, φαγητό take-away και πολλά άλλα, καθώς και έναν χώρο μπροστά για τα καλώδια των φορτιστών.

 

Η αυξημένη χρήση περιβαλλοντικά βιώσιμων υλικών είναι ένας μόνο από τους τρόπους με τους οποίους το XC40 Recharge βοηθά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Για παράδειγμα, η εσωτερική μοκέτα είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης, το νέο XC40 Recharge εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα που διαθέτει η Volvo.

Mεταξύ άλλων υπάρχει σύστημα ορατότητας 360 μοιρών χάρη σε 4 κάμερες και πλευρικούς αισθητήρες που παρέχουν πλήρη περιμετρική εικόνα γύρω από το αυτοκίνητο, η ομπρέλα συστημάτων Safety Assistance η οποία διαθέτει μεταξύ άλλων και σύστημα για φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το Cross Traffic Alert για υποβοήθηση σε κίνηση με την όπισθεν χωρίς ορατότητα, σύστημα τυφλού σημείου BLIS, σύστημα διατήρησης της λωρίδας και πολλά ακόμα.

Υπάρχει επίσης Volvo Cars app και η δυνατότητα για απομακρυσμένο έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου (ψύξη ή θέρμανση για παράδειγμα) μέσω της εφαρμογής έτσι ώστε το αυτοκίνητο να είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους επιβάτες του πριν ξεκινήσουν το ταξίδι.

Μία ακόμα πρωτοποριακή ιδέα της Volvo που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σ’ αυτό το αυτοκίνητο (XC40 Recharge P8) είναι ότι η πώλησή του θα γίνεται online, καθώς η σουηδική εταιρεία σκοπεύει να απλοποιήσει την παρεχόμενη ποικιλία μοντέλων στην γκάμα της και να οδηγηθεί προς αυτόν τον τρόπο πώλησης μέχρι το 2030.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ 

 

 

C40 Recharge
Το νέο C40 Recharge είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover της Volvo, με σπορ προσανατολισμό, τεχνολογία πρώτης γραμμής και ένα design που καθηλώνει.

Εχοντας ήδη βάλει τις γερές βάσεις με τα Plug-in υβριδικά μοντέλα σε όλη την γκάμα της, η Volvo επιταχύνει το πρόγραμμά της για πλήρη στροφή της εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε. Έτσι μετά το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge σειρά έχει το νέο C40 Recharge, μία πιο high-tech φουτουριστική προσέγγιση για ένα ευρείας κυκλοφορίας ηλεκτρικό crossover.

 

Το C40 Recharge βασίζεται και αυτό στην πλατφόρμα CMA, όμως είναι το πρώτο Volvo που σχεδιάστηκε εξ αρχής ως αποκλειστικά ηλεκτρικό.

Eχει όλα τα στοιχεία ενός SUV και αρκετές συγγένειες με το XC40 Recharge, όμως αρκετά νέα στοιχεία στη σχεδίαση και στο πιο εκφραστικό design, δημιουργούν ένα πολύ πιο δυναμικό αμάξωμα.

 

Αποτελεί το πρώτο δείγμα για την πολύ μοντέρνα και πάντα αυτόνομη σχεδιαστική πορεία που θα ακολουθήσει η Volvo στα ηλεκτρικά της μοντέλα μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η κύρια διαφοροποίηση εντοπίζεται στο πολύ ξεχωριστό πίσω μέρος, με την πιο έντονη κλίση της οροφής, το υπέροχο «σβήσιμο» της πίσω πόρτας και τα πολύ ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα να δίνουν έναν στιβαρό χαρακτήρα σπορ κουπέ στο C40 Recharge. Εντυπωσιακή είναι και η κλειστού τύπου εμπρός μάσκα, η οποία ενσωματώνει νέα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία Pixel-LED.

 

Οταν η κάμερα του αυτοκινήτου ανιχνεύει άλλα οχήματα, τα LED κάθε μονάδας προβολέων που αποτελούνται από 84 pixel μπορούν να μειώσουν τη φωτεινότητα για έως και πέντε διερχόμενα οχήματα ταυτόχρονα. Ετσι δεν υπάρχει η ενόχληση προς τους άλλους οδηγούς, ενώ ο δρόμος φωτίζεται επαρκώς εκεί ακριβώς που το χρειάζεται ο οδηγός.

Το μήκος του αμαξώματος είναι 4.431 mm και το μεταξόνιο στα 2.702 mm, κάτι που σημαίνει ότι το νέο C40 Recharge είναι ένα compact σε μέγεθος crossover το οποίο όμως παρέχει αρκετά μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 413 lt.

Υπάρχει επίσης και ένας χώρος φόρτωσης εμπρός, στην θέση που κανονικά βρίσκεται ο θερμικός κινητήρας στα απλά μοντέλα, στον οποίο μπορούν να αποθηκευτούν τα καλώδια φόρτισης ή άλλα αντικείμενα που ο οδηγός δεν χρησιμοποιεί τόσο συχνά.

Στο σαλόνι η Volvo φρόντισε να τονίσει ακόμα περισσότερο το «ηλεκτρικό» προφίλ του αυτοκινήτου, διατηρώντας όμως αναλλοίωτες κάποιες κλασικές αξίες της μάρκας, όπως την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την αίσθηση πολυτέλειας που παρέχει στους επιβάτες. Το C40 Recharge είναι το πρώτο Volvo με εσωτερικό κατασκευασμένο 100% χωρίς χρήση δέρματος.

 

Αυτό περιλαμβάνει το τιμόνι, τον μοχλό αλλαγής ταχυτήτων και την επένδυση, και αποτελεί μία κίνηση της Volvo για να τονίσει ακόμα περισσότερο την επιμονή της στην έννοια της βιωσιμότητας σε όλους τους τομείς της κατασκευής ενός αυτοκινήτου.

To σύστημα infotainment είναι αυτό της νέας γενιάς που θα εφοδιάζει όλα τα Volvο εφεξής, το οποίο αναπτύχθηκε από κοινού με την Google και βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android, παρέχοντας ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Google, όπως τις Google Maps, Google Assistant και Google Play Store.

Το σύστημα έχει επίσης την δυνατότητα για διαρκή over-the-air updates, έτσι ώστε να είναι πάντα ενημερωμένο, χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του οδηγού. Ο εξοπλισμός ασφάλειας και υποβοήθησης θα είναι αντίστοιχος του ήδη κορυφαίου σ’ αυτόν τον τομέα XC40 Recharge, διαθέτοντας ό,τι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει σήμερα στην αγορά σ’ αυτές τις τεχνολογίες.

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό του σύστημα κίνησης, βασίζεται σε δύο ηλεκτροκινητήρες, με συνδυαστική απόδοση στους 408 PS και μέγιστη συνδυαστική ροπή στα 660 Νm. H κορυφαία αυτή ισχύς παρέχει εξαιρετικές επιδόσεις στο νέο C40 Recharge, με το 0-100 km/h να γίνεται σε μόλις 4,9”. Η τοποθέτηση των κινητήρων στους δύο άξονες προσδίδει χαρακτηριστικά τετρακίνησης.

 

 

Η μπαταρία του συστήματος είναι ενεργειακής χωρητικότητας στις 78 kWh και εξασφαλίζει μέση αυτονομία της τάξης των 420 km με βάση το πρότυπο WLTP. Μπορεί να φορτίσει σε ρεύμα DC έως και 150 kW, με την φόρτιση να διαρκεί περίπου 40 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της σε αντίστοιχης ισχύος ταχυφορτιστή, ή 120 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC των 50 kW.

H παραγωγή του νέου C40 Recharge θα αρχίσει μέσα στο φθινόπωρο στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Γάνδη του Βελγίου και οι πωλήσεις του στις ευρωπαϊκές αγορές θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2022.

Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον της Volvo είναι ηλεκτρικό και το νέο C40 Recharge είναι ένα ακόμα βήμα της δέσμευσής της για ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών. Χωρίς όμως να χαθεί η χαρά της αυτοκίνησης, η απόλαυση του ξεχωριστού design και η οδηγική ευχαρίστηση που πάντα πρόσφερε ένα Volvo.