Με το νέο Civic η Honda κάνει μία ακόμα επίδειξη μηχανολογικής εξέλιξης, συνδέοντας το εξηλεκτρισμένο μέλλον και τις τεχνολογίες αιχμής με την επιμονή στην λεπτομέρεια, την ποιότητα και την αξιοπιστία.
Sponsored Content
Από το 1972 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το Civic ήταν ένα «αυτοκίνητο για τον κόσμο», σύμφωνα με τον ορισμό της Honda. Σε αυτό το διάστημα έχουμε δει το Civic να μεταμορφώνεται από ένα μικρό hatchback με αστικό πρόσημο σε ένα μεγαλύτερο μοντέλο, με ποικιλία επιλογών αμαξώματος αλλά και ένα ευρύ φάσμα αποχρώσεων χαρακτήρα που άγγιζε από τον απλό οικογενειάρχη έως τον λάτρη των επιδόσεων και της ταχύτητας. Σε κάθε χρονική περίοδο, ωστόσο, το Civic είχε μια ιδιαίτερη αύρα η οποία προέκυπτε από τον συνδυασμό της ιαπωνικής φιλοσοφίας και κουλτούρας με την ξεχωριστή μηχανολογική αρτιότητα που έχει αποτυπωθεί στο DNA της Honda. Βασισμένο λοιπόν σε 50 χρόνια κληρονομιάς και με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 27,5 εκατομμύρια οχήματα σε 170 χώρες, η 11η γενιά Civic αντιπροσωπεύει μία σύγχρονη εξέλιξη του χαρακτηριστικού σχήματος του μοντέλου και απηχεί τη διακριτική, κομψή σχεδίαση των πρόσφατων μοντέλων της Honda που έχουν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη.
Η εφαρμογή της εξελικτικής προσέγγισης «Man-Maximum,Machine-Minimum» (M/M) της Honda – η οποία βασίζεται στην αρχή ότι σκοπός της τεχνολογίας και της σχεδίασης είναι να εξυπηρετούν τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών – έχει αποφέρει μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Το Civic εμπνέει εμπιστοσύνη μέσω των σημείων επαφής με τον οδηγό και τους επιβάτες του, της συναρπαστικής και δυναμικής οδικής συμπεριφοράς και ενός ισχυρού και ταυτόχρονα αποδοτικού υβριδικού συνόλου.
Στη φάση σχεδιασμού του νέου Civic, οι μηχανικοί της Honda εστίασαν στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα ικανοποιούσε την επιθυμία των καταναλωτών για συναισθηματικό στυλ και δυναμική αίσθηση. Εκφράζοντας την εξελικτική φιλοσοφία «Exhilarating Civic» της Honda, το αποτέλεσμα είναι μία εξελιγμένη σιλουέτα με απλά και ραφιναρισμένα σχεδιαστικά στοιχεία και καθαρές γραμμές που διατηρούν την κουπέ λογική με το χαμηλό προφίλ και το μακρύ σβήσιμο του πίσω μέρους και αναβαθμίζουν τόσο τη συνολική οδηγική εμπειρία όσο και την ίδια την κατηγορία του αυτοκινήτου, το οποίο λόγω και της αύξησης του συνολικού του μήκους πλέον συγκαταλέγεται στο D-Segment.
Στο εσωτερικό του νέου Civic, η ανθρωποκεντρική σχεδίαση της Honda δημιούργησε μία καμπίνα που είναι πιο άνετη, πιο ευρύχωρη και με καλύτερη ορατότητα από ποτέ, πέραν της αυξημένης ασφάλειας και της αλληλεπίδρασης με τον οδηγό. Οι μηχανικοί της Honda εστίασαν σε αυτούς τους βασικούς τομείς θέλοντας να προσφέρουν στους οδηγούς και τους επιβάτες μία πιο αναζωογονητική εμπειρία τόσο στα μεγάλα ταξίδια, όσο και στις καθημερινές διαδρομές.
Η πρακτικότητα και η ευχρηστία παραμένουν βασικοί άξονες της λειτουργικής πτυχής, κάτι που ενισχύεται από τους μεγάλους χώρους αλλά και την αναβάθμιση της εργονομίας. Μολονότι η ψηφιακή μετάβαση έχει επιβάλει την αλλαγή των εργονομικών δεδομένων, η Honda διατηρεί μια ισορροπία μεταξύ του παραδοσιακού και του σύγχρονου η οποία αποδεικνύεται ευχάριστα λειτουργική. Ο πίνακας οργάνων, για παράδειγμα, είναι κατά το ήμισυ ψηφιακός, εξαιρετικά ευανάγνωστος και με τη σωστή ποσότητα πληροφοριών. Αντίστοιχα η επεξεργαστική ταχύτητα και η απόκριση του λειτουργικού συστήματος της οθόνης του συστήματος πολυμέσων είναι εξαιρετικές, η πλοήγηση σε αυτό εύκολη, ενώ η ασύρματη υποστήριξη των Apple CarPlay και Android Auto διαμορφώνει ένα πλήρες πακέτο συνδεσιμότητας. Πιο συγκεκριμένα, το νέο Civic συνδυάζει μία διαισθητική διεπαφή HMI με μια σειρά από υπηρεσίες συνδεσιμότητας που αναβαθμίσουν τα επίπεδα άνεσης, ευκολίας και ασφάλειας μέσω της χρήσης προηγμένης τεχνολογίας. Οι μηχανικοί της Honda σχεδίασαν το σύστημα HMI για να υποστηρίξουν την εύκολη λειτουργία κατά τη διάρκεια της οδήγησης, επιτρέποντας στους χρήστες να έχουν γρήγορη πρόσβαση σε επιθυμητές λειτουργίες μέσω λιγότερων επιπέδων στο μενού. Μία προηγμένη οθόνη πλοήγησης έχει σχεδιαστεί διαθέτοντας νέα γραφικά ώστε να ελαχιστοποιούνται οι περισπασμοί του οδηγού μέσω μιας πιο καθαρής απεικόνισης των πληροφοριών.
Παράλληλα, η διατήρηση αρκετών φυσικών διακοπτών -με εξαιρετικά ποιοτική αίσθηση- για τον έλεγχο βασικών λειτουργιών, όπως ο κλιματισμός και τα συστήματα υποβοήθησης, διευκολύνουν σημαντικά τον χειρισμό ενισχύοντας την αίσθηση οικειότητας και ευκολίας που έχεις από την πρώτη στιγμή στο εσωτερικό του Civic. Η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις από το νέο Civic είναι αυτή μιας ολιστικής αναβάθμισης, από τα ανώτερης ποιότητας υλικά της καμπίνας μέχρι την άψογη συναρμογή, τον πλούσιο εξοπλισμό και την τεχνολογία αιχμής, η οποία όχι μόνο αποπνέει αλλά ουσιαστικά πιστοποιεί την κατάταξη του αυτοκινήτου στην premium κατηγορία.
Υβριδική Τεχνολογία e:HEV
Η αναγνωρισμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV της Honda έχει αναβαθμιστεί για το νέο Civic, αποδίδοντας συνολική ισχύ 184 PS, και κορυφαία για την κατηγορία ροπή 315 Nm, επιταχύνοντας το Civic από στάση στα 100km/h σε 7,8 δευτερόλεπτα. Αξιοσημείωτες βελτιώσεις έχουν επιτευχθεί στην αποδοτικότητα σε πραγματικές συνθήκες, με το αναβαθμισμένο υβριδικό σύνολο να παράγει εκπομπές CO2 από 108 g/km (WLTP) και να πετυχαίνει κατανάλωση 4,7 L/100 km (WLTP). Το νέο Civic είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία με άκρως ανταγωνιστική κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Η χροιά του κινητήρα είναι ραφιναρισμένη και ο θόρυβος από αυτόν μένειστο παρασκήνιο, φτάνοντας στην καμπίνα πολύ καλά φιλτραρισμένος. Επίσης, χάρη στον ηλεκτρονικό έλεγχο του e:CVT, οι τεχνικοί της Honda έχουν καταφέρει να προσδώσουν χαρακτηριστικά κλιμακούμενης αύξησης των στροφών δημιουργώντας μάλιστα και την αίσθηση αλλαγών σχέσεων. Μέσα στην πόλη το Civic έχει σε μεγάλο βαθμό την ηρεμία και την ευκολία ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης και η ανάρτηση έχουν εξελιχθεί στο νέο Civic έτσι ώστε να εξασφαλίζουν συναρπαστικά επίπεδα απόδοσης, δυναμικής απόκρισης και πληροφόρησης σε όλες τις οδηγικέςσυνθήκες. Δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην ακριβή πληροφόρηση από το τιμόνι και στην πιο συμμετοχική συμπεριφορά, κάτι που αυξάνει την αίσθηση της σύνδεσης του οδηγού με το αυτοκίνητο. Οι τεχνικοί της Honda έχουν πετύχει την ιδανική ισορροπία στη ρύθμιση της ανάρτησης χαρίζοντας στο Civic ακρίβεια με σπορ στοιχεία αλλά παράλληλα και μια κύλιση που στρογγυλεύει τις απότομες και δυσάρεστες για την άνεση συχνότητες από το ανάγλυφο του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με την αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου (+19%) αλλά και το γεγονός πως η μικρή μπαταρία του υβριδικού συστήματος επιβαρύνει με μόλις 36 kg το συνολικό βάρος, το Civic καταφέρνει να διατηρήσει την ανάλαφρη και ευχάριστη ζωντάνια ενός καλοστημένου θερμικού μοντέλου. Είναι ευθύβολο και ξεκούραστο στο ταξίδι, αλλά και άκρως απολαυστικό σε κάθε είδους διαδρομή με απαιτητική χάραξη. Οι ελάχιστες κλίσεις, το τιμόνι με το σωστό βάρος και την πλούσια πληροφόρηση από το εξαιρετικό μπροστινό σύστημα, αλλά και τα εξαιρετικά σε αίσθηση και γραμμικότητα φρένα, δηλώνουν με τη σειρά τους την οδηγοκεντρική προσέγγιση.
Ασφάλεια
Το ολοκαίνουργιο Civic διαθέτει τη διευρυμένη σουίτα SENSING της Honda με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας και βοηθήματα οδηγού. Μια νέα μπροστινή κάμερα ευρείας προβολής 100 μοιρών και η εξελιγμένη τεχνολογία αναγνώρισης βελτιώνουν την ικανότητα του Civic να εντοπίζει πεζούς, οδικές γραμμές, όρια, άλλα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων μοτοσυκλετών και ποδηλατών. Εκτός από το βελτιωμένο σύστημα πέδησης μετριασμού σύγκρουσης και τα συστήματα Lane Keep Assist και i-ACC, ο έλεγχος πέδησης χαμηλής ταχύτητας, οι πληροφορίες τυφλού σημείου, το Cross Traffic Monitor και το Traffic Jam Assist είναι όλες οι νέες προσθήκες στην ολοκληρωμένη προσφορά ενεργητικής ασφάλειας του Civic.
Εκτός από τη νέες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, νέα δομικά εξαρτήματα έχουν επίσης ενσωματωθεί στο αμάξωμα για να πληρούν τα αυστηρά πρότυπα ασφαλείας του Euro NCAP, ενώ υπάρχουν συνολικά 11 αερόσακοι στο SRS.
Συμπερασματικά, η Honda, αξιοποιώντας για μία ακόμα φορά τη μηχανολογική της κουλτούρα έχει καταφέρει να δώσει στην υβριδική τεχνολογία μια διάσταση ευχάριστα διαφορετική απ’ όσα έχουμε γνωρίσει ως σήμερα. Το νέο Civic μπαίνει στην εποχή του εξηλεκτρισμού αναβαθμίζοντας κάθε πτυχή του, με οδηγό την παραδοσιακή μηχανολογική αρτιότητα με την οποία έχει συνδέσει άρρηκτα την μακρόχρονη ιστορία του.