Μπορεί στην εποχή της ηλεκτροκίνησης να υπάρξει η χαρά της σπορ οδήγησης; Για όσους αμφιβάλλουν η αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα για το πώς φουτουριστικό αυτοκίνητο με όνομα-σύμβολο του παρελθόντος μπορεί να κάνει πολλούς να ξεχάσουν δια παντός τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα.
Η ιδέα ήταν ιδιοφυής: Η Ford επέλεξε για την πρώτη και πιο σημαντική στιγμή της στην μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση να φέρει στο προσκήνιο το πιο εμβληματικό όνομα της αμερικανικής αυτοκινητικής κουλτούρας. Το πιο επιτυχημένο σπορ κουπέ του κόσμου, η εμβληματική Mustang, σηματοδοτεί με το όνομά της μία νέα εποχή, αλλάζοντας πλήρως χαρακτήρα και αποκτώντας ουσιαστικά μία νέα μορφή. Η ηλεκτροκίνηση όπως την βλέπει και την εκφράζει η Ford είναι μία υπόθεση στην οποία μπορεί να ταιριάξει το συναίσθημα του ονόματος της Mustang με ό,τι πιο σύγχρονο και καινοτόμο έχει να παρουσιάσει η σημερινή τεχνολογία.
Η Mach-E ξεχειλίζει από αναφορές στην κλασική Mustang όπως το μακρύ και εντυπωσιακό καπό, τα έντονα “νεύρα” στις πλευρικές επιφάνειες, τους επιβλητικούς προβολείς αλλά και το σήμα κατατεθέν του μοντέλου, τα πίσω φωτιστικά σώματα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία.
Η Ford προσπάθησε να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα αεροδυναμικό σχήμα, με μεγάλη προσοχή στην διαμόρφωση των επιφανειών του αμαξώματος και αρκετές πρωτοποριακές ιδέες, όπως η απουσία χειρολαβών. Οι πόρτες ανοίγουν αυτόματα με την πίεση ενός διακόπτη στην κολόνα του αμαξώματος ενώ μπορεί να γίνει και χρήση του “Phone As A Key” με το smatphone να αναλαμβάνει το ξεκλείδωμα αλλά και την εκκίνηση του αυτοκινήτου, χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να βγει από την τσέπη του οδηγού.
Η κλειστή μάσκα με το χαρακτηριστικό άλογο της Mustang τονίζει ακόμα περισσότερο τον exclusive χαρακτήρα του μοντέλου και το μεγάλο ιστορικό φορτίο που κουβαλά. Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα τις επιλογές της Ford, όντας ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει από τα συνήθη SUV και την ίδια στιγμή γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο ως μία μεταμοντέρνας ηλεκτροκίνητης Mustang.
Το μήκος των 4,71 m εξασφαλίζει κορυφαίους χώρους. Μεγάλο σε χωρητικότητα και ιδιαίτερα πρακτικό στο σχήμα του είναι και το πορτ-μπαγκάζ, που φθάνει στα 402 lt, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα άλλα 81 lt στον χώρο που έχει δημιουργηθεί εμπρός λόγω της απουσίας του συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το σαλόνι της νέας Mustang Mach-E διαφοροποιείται από οτιδήποτε γνωρίζαμε μέχρι σήμερα από την Ford, προσφέροντας μια νέα φιλοσοφία σχεδίασης και μία εντελώς μοντέρνα και ψηφιακή εμπειρία οδήγησης. Το φουτουριστικό εσωτερικό με τις high end λεπτομέρειες και την μίνιμαλ αισθητική δημιουργούν ένα ιδιαίτερα ελκυστικό περιβάλλον, το οποίο χάρη και στην κορυφαία ποιότητα των υλικών ανταποκρίνονται απόλυτα στον premium χαρακτήρα πολυτέλειας και άνεσης της Μach-E.
H κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται από την τεράστια κάθετη οθόνη των 15,5” ενώ υπάρχει και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2” με δεκάδες δυνατότητες παραμετροποίησης και πολλαπλών ενδείξεων που σχετίζονται και με το ηλεκτρικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Κορυφαίο είναι και το ηχοσύστημα της B&O με απόδοση στα 560 W το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την Μach-Ε, με μία νέα τεχνολογία ηχείων τα οποία είναι ενσωματωμένα πάνω στην κεντρική κονσόλα.
Στην Mustang Mach-E η Ford λανσάρει την πιο σύγχρονη γενιά του συστήματος ψυχαγωγίας και επικοινωνίας SYNC4 με διπλάσια επεξεργαστική ισχύ από το προηγούμενο. Το σύστημα μπορεί να μαθαίνει από το οδηγικό στιλ και τις καθημερινές συνήθειες του οδηγού, επιτρέποντας έτσι την εξατομίκευση πάνω από 80 ρυθμίσεων του οχήματος (θερμοκρασία καμπίνας, θέση καθισμάτων, αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς, συνηθισμένους προορισμούς κ.ά.). Παρέχει επίσης και την δυνατότητα για over-the-air ενημερώσεις του λογισμικού του έτσι ώστε κάθε στιγμή να διαθέτει ό,τι πιο εξελιγμένο έχει να παρουσιάσει η Ford σε αυτόν τον τομέα.
Η Mustang Mach-E είναι διαθέσιμη με κίνηση είτε στους πίσω τροχούς είτε ως τετρακίνητη. Στην πρώτη περίπτωση υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα ενώ στην δεύτερη υπάρχει ένας ακόμα στον εμπρός άξονα. Οι επιλογές στις μπαταρίες είναι δύο, στις 75 kWh (Standard Range) και στις 98 kWh (Extended Range). Αμφότερες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο, με ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία τους έτσι ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα είτε από την υγρασία είτε σε περίπτωση ατυχήματος.
H πισωκίνητη έκδοση με την μπαταρία των 75 kWh αποδίδει 269 PS και 430 Nm ροπής και έχει αυτονομία στα 470 km. Η επίσης πισωκίνητη με την μπαταρία των 98 kWh φθάνει στους 294 PS και μέγιστη αυτονομία στα 610 km, τιμή μοναδική για τα δεδομένα των σημερινών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν απόδοση 269 PS και αυτονομία 410 km στην έκδοση με την Standard Range μπαταρία, ενώ η κορυφαία έκδοση με την Extended Range μπαταρία και τους 351 PS φθάνει σε αυτονομία τα 540 km. Στην τελευταία περίπτωση οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 5,1” ενώ η τελική ταχύτητα, όπως και σε όλες τις εκδόσεις, είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 km/h. Πολύ σύντομα θα προστεθεί στην γκάμα και η κορυφαία GT με 487 PS και 0-100 km/h σε μόλις 3,7”.
H Mustang Mach-E διαθέτει τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Το Whisper για πιο ήρεμη και οικονομική οδήγηση με στόχο την εξασφάλιση της μεγαλύτερης αυτονομίας. Στο Active η Mustang Mach-E αποκτά ένα πιο σπορ χαρακτήρα, χωρίς όμως να χάσει την συμπεριφορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για καθημερινή χρήση, με αθόρυβη λειτουργία και ισορροπημένο συνδυασμό ανάμεσα στην απόκριση στο γκάζι και την ανάκτηση ενέργειας με το φρενάρισμα. Τέλος, στο πρόγραμμα “Untamed” η Mustang Mach-E γίνεται ένα καθαρόαιμο σπορ SUV με πιο στιβαρή αίσθηση στο τιμόνι, πιο άμεση απόκριση από το γκάζι και ενίσχυση του ήχου που φτάνει στην καμπίνα ώστε να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση. Και πράγματι η Mach-E είναι προορισμένη για διαδραστική σπορ οδήγηση, με χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε κάποια από τα πιο fun-to-drive αυτοκίνητα της Ford.
Η Mustang Mach-E διαθέτει και ένα κορυφαίο σύστημα φόρτισης, το οποίο αξιοποιεί στο μέγιστο κάθε είδους σύνδεση που θα επιλέξει ο ιδιοκτήτης της, από μία απλή οικιακή πρίζα έως δημόσιους φορτιστές εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος που φθάνουν σε ισχύ έως και τα 150 kW. Σε σταθμό DC αρκούν μόλις 10 λεπτά φόρτισης για να προστεθούν 119 χιλιόμετρα έξτρα αυτονομίας, ενώ στην περίπτωση της έκδοσης με την Standard Range μπαταρία χρειάζονται μόλις 60 λεπτά φόρτισης για να γεμίσει η μπαταρία από το 10% έως το 80%.
Χάρη στην εφαρμογή FordPass, παρέχεται η δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης σε πληροφορίες για την κατάσταση της διαδικασίας φόρτισης της μπαταρίας και της υπολειπόμενης αυτονομίας τους. Μπορεί επίσης ο οδηγός να προγραμματίζει τις ώρες φόρτισης που είναι πιο οικονομικό το ρεύμα, ενώ παράλληλα μπορεί να καθορίζει την λειτουργία προετοιμασίας του αυτοκινήτου ορίζοντας από πριν την θερμοκρασία της καμπίνας και έτσι να υπάρχει μικρότερη κατανάλωση ρεύματος όταν κινείται.
Η νέα Ford Mustang Mach-E είναι διαθέσιμη πλέον και στην χώρα μας με 3 από τις 4 εκδόσεις της να εντάσσoνται στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (όφελος 6.000 €). Oλες οι εκδόσεις διαθέτουν κορυφαίο στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα για την ασφάλεια των επιβατών και την υποβοήθηση του οδηγού. Οι εκδόσεις είναι διαθέσιμες και μέσω του Ford Marketplace, ενώ ο αγοραστής μπορεί εύκολα να επιλέξει το δικό του αυτοκίνητο online καθώς και το χρηματοδοτικό πρόγραμμα που του ταιριάζει ή να ανταλλάξει εύκολα και γρήγορα το παλιό του αυτοκίνητο.
Δείτε τον τιμοκατάλογο εδώ