Με την πρωτοβουλία GR for Growth, η Microsoft επενδύει σε ψηφιακές υποδομές και δεξιότητες που θα βοηθήσουν κάθε άνθρωπο, επιχείρηση και οργανισμό στην Ελλάδα να επιτύχει περισσότερα, με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, η Microsoft αναδεικνύει ιστορίες επιτυχίας και ανάπτυξης ελληνικών επιχειρήσεων που κάνουν το άλμα προς ένα αισιόδοξο ψηφιακό μέλλον
Καινοτόμα προϊόντα… κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες των καταναλωτών αναπτύσσει η BIC, η οποία σε συνεργασία με την Satori Analytics εξειδικευμένη εταιρεία στην διαχείριση και ανάλυση δεδομένων και την Microsoft αποφάσισε να αξιοποιήσει την δύναμη των δεδομένων.
«Η BIC ως πολυεθνική έχει πολλά κέντρα παραγωγής. Στην Ελλάδα, ωστόσο, ήδη από το 1998 λειτουργεί το παγκόσμιο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης ξυριστικών, ενώ από το 2019 αναπτύχθηκε αντίστοιχη δραστηριότητα και για τις γραφικές ύλες. Υπενθυμίζεται πως οι τρεις βασικές κατηγορίες προιόντων της εταιρίας είναι αναπτήρες, ξυριστικά και γραφική ύλη. Στην Άνοιξη, λοιπόν, εργάζονται περισσότερα από 1300 άτομα, 120 από τα οποία ασχολούνται με την καινοτομία των νέων προϊόντων της BIC και έχουν παγκόσμιο κοινό», τονίζει ο Senior Mechatronics Manager της εταιρίας, κ. Γιώργος Γεωργάκης και συνεχίζει:
«Τα τελευταία τρία χρόνια, υιοθετώντας μία τροχιά ανάπτυξης, η οποία η οποία εστιάζει στις ανάγκες του καταναλωτή, αποφασίσαμε ότι χρειαζόμαστε δεδομένα για την χρήση των προϊόντων, αλλά και τον ίδιο τον καταναλωτή. Ο καλύτερος τρόπος, λοιπόν, για να γίνει αυτό είναι να έχουμε μία συσκευή, η οποία θα καταγράφει αυτόματα τέτοιου είδους χαρακτηριστικά»
Σύμφωνα με τον κύριο Γεωργάκη, δεδομένα σημαίνει ποσοτικές και ποιοτικές πληροφορίες που συλλέγονται κατά την διάρκεια του ξυρίσματος με την τεχνολογία του cloud, internet of things και τη χρήση αισθητήρων που γίνονται έξυπνοι με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, με την υποστήριξη ενός εξειδικευμένου παρόχου καθ’ όλη τη διάρκεια διαδικασίας
«Για να αναπτύξουμε την επόμενη γενιά ‘έξυπνων’ ξυριστικών μηχανών χρειαζόμασταν έναν συνεργάτη που θα διέθετε αποδεδειγμένο ιστορικό ενασχόλησης με την Ανάλυση Δεδομένων και το Internet of Things, αλλά και εξαιρετικό ιστορικό στην επικοινωνία και τις σχέσεις με τους πελάτες. Ο χώρος αποθήκευσης της BIC είναι έτσι κι αλλιώς στο Azure, οπότε η συνεργασία με την Microsoft ήταν εκ των ων ουκ άνευ».
Μαζί με τη Satori Analytics, επίσης, Gold Data and Analytics partner της Microsoft, καταφέραμε να μεταφέρουμε με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τα όποια δεδομένα μιας ευρείας ομάδας εθελοντών (500 στον αριθμό κυρίως από ΗΠΑ και Καναδά) προς την δική μας βάση δεδομένων», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Εν ολίγοις, με το που κάνει κάποιος ένα ξύρισμα τα δεδομένα μεταφέρονται real time, γεγονός που βοηθάει αφενός, στο «πλασάρισμα» των προιόντων (σ.σ. τι, δηλαδή, θα αναγράφεται στη συσκευασία, όπως, για παράδειγμα, το ξυραφάκι της BIC χρειάζεται 30% λιγότερο χρόνο για να ξεπλυθεί έπειτα από κάθε πέρασμα) και αφετέρου, στην ικανοποίηση των ίδιων των καταναλωτών μέσω εξειδικευμένων προτάσεων.
BIC και Satori Analytics, λοιπόν, πέρασαν ολόκληρο το 2020 αναπτύσσοντας το απαραίτητο λογισμικό. Στη συνέχεια, ξεκίνησαν την εκπαίδευση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης, τη διαμόρφωση του συστήματος και την πραγματοποίηση δοκιμών. «Μέχρι στιγμής έχουμε δεδομένα για πάνω από 150 ώρες ξυρίσματος και 600.000 strokes (περασιές), ενώ η συλλογή – ανάλυση γίνεται live και συνεχόμενα», εξηγεί ο κ. Γεωργάκης.
Μία εταιρία που το 2022 γίνεται 70 ετών
Ήταν 1952 όταν η οικογένεια Πολίτη αποφασίζει να «στήσει» την εταιρία, η οποία έμελε να εξελιχθεί σήμερα σε συνώνυμο των στυλό, των αναπτήρων και κυρίως του ξυρίσματος.
Η ξυριστική λεπίδα δύο αιχμών, ASTOR, άλλωστε, ήταν εκείνη που συνέβαλε στην καθιέρωση της ΒΙΟΛΕΞ στην αγορά, με αποτέλεσμα την δεκαετία του ’60 να έχει ήδη ξεπεράσει κορυφαίες διεθνείς εταιρίες, κατακτώντας τον τίτλο εκείνης με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Το 1973 αποτέλεσε χρονιά ορόσημο για την οικογένεια, καθώς ο Σουηδός μηχανικός Kenneth Gyllerstrom σχεδίασε και παρήγαγε στο Περιστέρι το πρώτο απορριπτόμενο ξυριστικό μίας χρήσεως στον κόσμο. Η συνέχεια είναι λίγο έως πολύ γνωστή, με την ελληνική εταιρία να συνάπτει συμφωνία με τον γαλλικό Όμιλο BIC, ο οποίος, επίσης, «μεσουρανούσε» εκείνη την εποχή με το στυλό μίας χρήσεως. Ένα χρόνο αργότερα η οικογενειακή επιχείρηση μετονομάζεται σε BIC VIOLEX και παράγει αρχικά για την ελληνική αγορά το πρωτοποριακό ξυριστικό μίας χρήσεως, ενώ το 1999 πραγματοποιείται η εξαγορά του ελληνικού βραχίονα.
«Στόχος της ομάδας μας που διαρκώς εμπλουτίζεται, τόσο σε αριθμό, όσο και σε αντικείμενο δραστηριοποίησης, είναι να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερα προιόντα που θα είναι ολοένα και πιο κοντά στους καταναλωτές, πιο εξατομικευμένα», υπογραμμίζει ο κ. Γεωργάκης και καταλήγει: «Σε όλους τους εμπορικούς τομείς που δραστηριοποιούμαστε, επιδίωξή μας είναι να συνεχίσουμε να είμαστε από τις πρώτες εταιρίες παγκοσμίως».
Satori Analytics: Η πάροχος της ΒΙC είναι μια πρωτοπόρα ελληνική εταιρεία στον τομέα των Data και Αdvanced Analytics
H Satori Analytics, η οποία υποστήριξε την BIC στην ανάπτυξη της νέας γενιάς έξυπνων ξυριστικών, ιδρύθηκε το 2014 για να προσδώσει προστιθέμενη αξία στους πελάτες της, παρέχοντας λύσεις διαχείρισης δεδομένων, τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης στο σύννεφο. 8 χρόνια μετά, συνεχίζει τη ραγδαία της ανάπτυξη ως στρατηγικός Data και ΑΙ συνεργάτης σημαντικών εγχώριων και ξένων brands σε κλάδους όπως Retail, Financial Services, FMCG, Pharma, και Insurance.