Additionally, paste this code immediately after the opening tag:

To σήμα κατατεθέν της καρδιάς μας

Όταν η διαφημιστική ταινία για τα 100 χρόνια «Μπισκότα Παπαδοπούλου» έκανε την καρδιά μας να χτυπάει, το νέο άρχισε να διαδίδεται από στόμα σε στόμα με μια πρωτοφανή για τους καιρούς μας συγκίνηση.

Λένε πως οι μεγαλύτερες επιτυχίες είναι εκείνες που όταν κάτι γεννιέται αγκαλιάζεται αμέσως από όλους. Ακόμα, όμως, κι αν όλοι αυτοί δεν ξέρουν ακριβώς τον τρόπο να το εκφράσουν, είναι αυτό που νιώθουν που τους ωθεί να ταυτιστούν με μια ιδέα, με ένα προϊόν, με ένα αντικείμενο. Είναι σαν όλοι να ήταν έτοιμοι από καιρό, σε μια μυστική συμφωνία, να αγαπήσουν αυτό που τους ενώνει.

Ετσι και με τη διαφήμιση για τα 100 χρόνια της Βιομηχανίας Μπισκότων & Ειδών Διατροφής Ε.Ι.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε, που από την πρώτη κιόλας εμφάνισή της αποθεώθηκε, όχι γιατί ήταν μια άρτια παραγωγή, αλλά διότι άγγιξε μέσα μας εκείνη την καλά ασφαλισμένη συγχορδία από τις προσωπικές στιγμές που θεμελίωσαν τον χαρακτήρα και αργότερα την πορεία μας.

Η ομαδική μας συγκίνηση, η ανοιχτή επικοινωνία όλων με όλους, θα είναι για καιρό ένα φαινόμενο που θα συζητάμε για πολύ ακόμα. Χωρίς όμως, να μάς εκπλήσσει το γιατί. Διότι στην πραγματικότητα ξέρουμε το λόγο. Είχαμε ανάγκη σαν κοινωνία να ζήσουμε κάτι έντονο χωρίς διαφορές, να βιώσουμε κάτι που να μας ενώσει για σχεδόν τρία λεπτά δίχως να μιλάμε. Μόνο να νιώθουμε.

Μια ματιά στις επιδόσεις θέασης του video της διαφήμισης στο YouTube είναι μόνο μια ένδειξη για την αποδοχή αυτής της αφήγησης, που άγγιξε μικρούς, μεγάλους και μεγαλύτερους. Με 176 δευτερόλεπτα που αποθεώνουν τη Συνέχεια μέσα στο χρόνο, την προσωπική, την κοινωνική και την εθνική. Διότι αν το σκεφτούμε καλά, η εταιρεία ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, είναι ένα συστατικό της εθνικής μας κουλτούρας, του τρόπου που ζούμε και απολαμβάνουμε τη ζωή, το πιο γλυκό κομμάτι της πολιτιστικής μας ταυτότητας.

To πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι, όμως, πως η ίδια η εταιρεία «Παπαδοπούλου» δείχνει να αισθάνεται ένα είδος ιδιαίτερης και τιμητικής ευθύνης που της χάρισαν οι καιροί και η αγάπη τόσων γενεών. Μια ευθύνη που προφανώς ήταν το καύσιμο για να πάρει την απόφαση, προφανώς από καιρό, να συνθέσει ένα μείγμα εορταστικών εκδηλώσεων που θα μείνει στην ιστορία σαν ένα επετειακό case-study με βαθιά κοινωνική απήχηση και ταυτόχρονα ήσυχα, χωρίς ντεσιμπέλ και ξιπασμούς, αλλά απλά, ανθρώπινα.

 

Η έκθεση που διοργανώθηκε στο Μουσείο Μπενάκη με τίτλο Παπαδοπούλου 100 – Η ιστορία της Εταιρείας 1922-2022 αποτέλεσε ένα από τα κορυφαία πολιτιστικά γεγονότα του 2021, που συνεχίστηκε κατά το επετειακό έτος 2022 μέχρι και τα τέλη Φεβρουαρίου. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας Ε.Ι.Παπαδόπουλος Α.Ε. «Η επέτειος αυτή είναι η αφορμή για την παρουσίαση για πρώτη φορά στο κοινό του Ιστορικού Αρχείου μας. Μόνο με πλήρη γνώση της κληρονομιάς μας και πατώντας γερά στις ρίζες μας μπορούμε να σηματοδοτήσουμε το μέλλον».

Το αρχείο της εταιρείας, όπως αποδείχθηκε στην πράξη, είναι ίσως το πληρέστερο που διαθέτει σήμερα ελληνική επιχείρηση, γεγονός που από μόνο του αποτελεί έναν οδηγό κι ένα κάλεσμα στις εταιρείες για να να οργανώσουν την ιστορία τους.

Ετσι, μέσα από 10 ενότητες, περισσότερα από 300 εκθέματα και μια δέσμη οπτικοακουστικών δράσεων, η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη αποτέλεσε μια δημιουργική αφήγηση μιας πορείας μέσα στο χρόνο που σημάδεψε την καθημερινότητα των Ελλήνων σε διαφορετικές περιόδους και συνθήκες.

Καινοτομία, Τέχνη, Γνώση και Συναίσθημα
Οι παλιές ετικέτες, οι συσκευασίες και οι διαφημίσεις, έντυπες και κινηματογραφικές ήταν από τις καινοτομίες της εποχής που οργανωμένα ενημέρωνε το κοινό με ένα πολύ κομψό, αλλά κατανοητό τρόπο για την ποιότητα και τη γνώση της εταιρείας στην παρασκευή μπισκότων. Είναι άλλωστε χαρακτηριστική η επικοινωνία των μηνυμάτων των προϊόντων Παπαδοπούλου μέσα από καλλιτεχνικές δημιουργίες γνωστών εικαστικών που έντυσαν με χειροποίητη δεξιοτεχνία την εικόνα της εταιρείας, αλλά και τις παραμυθένιες ιστορίες που γεννήθηκαν με έμπνευση τα φημισμένα μπισκότα.

Όπως η εταιρεία, όμως, επέλεξε να ξεδιπλώσει την ιστορία της, έτσι έβγαλε στο φως με τον πιο διαδραστικό τρόπο τη διαδικασία παρασκευής των μπισκότων της τονίζοντας τη σημασία των εργαζομένων της που διαφυλάσσουν την σταθερότητα της ποιότητας και της γεύσης των προϊόντων της.

Ομως, όλα καταλήγουν εκεί απ’ όπου ξεκίνησαν: Την οικογένεια Παπαδοπούλου. Που πριν ακόμα φτάσει στην Ελλάδα, το 1922, είχε στήσει μια μικρή επιχείρηση που ξεκίνησε να παράγει 50 κιλά ημερησίως για να τα αυξήσει λίγο αργότερα στα 500. Η οικογένεια Παπαδοπούλου, γενιά προς γενιά, με το μυστικό της που έγινε κοινό για κάθε ελληνικό σπίτι, μπορεί να αποτυπώθηκε με ένα θεατρικό σκηνικό στο Μουσείο Μπενάκη, αλλά συνεχίζει με τον πιο ζωντανό τρόπο κάθε μέρα να αποτελεί το σήμα κατατεθέν της καρδιάς μας.

Εκατό χρόνια μετά, σήμερα, μέσω του δημοφιλούς διαφημιστικού σποτ που σπάει ρεκόρ θέασης στα κοινωνικά μέσα, της εντυπωσιακής έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη, της ειδικής έκδοσης «Και το Ονομα αυτού Πτι-Μπερ», αλλά και της σειράς επετειακών αναμνηστικών αντικειμένων που αντλούν την έμπνευσή τους από την ιστορία της εταιρείας –και πωλούνται στο πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη- η εταιρεία ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ και η επιχειρηματική της δράση συνδέθηκε άμεσα  με την πολιτιστική μας ταυτότητα και παρουσιάστηκε ως ένα εθνικό μάθημα ζωής.

Ένα μάθημα που συμπυκνώνει το ατόφιο ενδιαφέρον της εταιρείας για τους καταναλωτές, με τη διαρκή διασφάλιση ποιότητας των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται, τους εργαζόμενούς της, στους οποίους παρέχει διαρκή εκπαίδευση και ασφαλείς συνθήκες εργασίας, την κοινωνία, με το ολοένα και πιο ευρύ πρόγραμμα εταιρικής ευθύνης και το Περιβάλλον, μειώνοντας δραστικά το ανθρακικό της αποτύπωμα. Διότι στο τέλος, ο χαρακτήρας και η διάθεση της προσφοράς είναι αυτά που μένουν, όπως φαίνεται και στην πρώτη σκηνή της διαφήμισης.