Με την πρωτοβουλία GR for Growth, η Microsoft επενδύει σε ψηφιακές υποδομές και δεξιότητες που θα βοηθήσουν κάθε άνθρωπο, επιχείρηση και οργανισμό στην Ελλάδα να επιτύχει περισσότερα, με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, η Microsoft αναδεικνύει ιστορίες επιτυχίας και ανάπτυξης ελληνικών επιχειρήσεων που κάνουν το άλμα προς ένα αισιόδοξο ψηφιακό μέλλον
Sponsored Content
Την πλήρη μετάβασή της στο cloud, προκειμένου οι πελάτες της να απολαμβάνουν ένα άψογο customer experience, με την ίδια να μειώνει σημαντικά τα λειτουργικά της κόστη, δρομολογεί σε βάθος τριετίας η Τράπεζα Πειραιώς, έχοντας ως συμμάχους δύο «παίκτες», οι οποίοι κατέχουν ηγετικό ρόλο στον χώρο: τη Microsoft και την Accenture.
«Η Microsoft αποτελεί επί σειρά ετών στρατηγικό συνεργάτη της Τράπεζας Πειραιώς. Η σχέση αυτή, μάλιστα, ενισχύθηκε και πρόσφατα με την πρόθεση της εταιρείας να επενδύσει μέσω του προγράμματος GR for Growth στην Ελλάδα, δράση, την οποία υποστηρίζουμε και θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική για την οικονομία της χώρας, αλλά και για την εξέλιξη του τραπεζικού και του τεχνολογικού τομέα. Οπότε, ορμώμενοι και από αυτή την οπτική η σχέση ήταν πολύ σημαντικό να εδραιωθεί με στρατηγικό χαρακτήρα», τονίζει ο Group Chief Information Officer (CIO) της Τράπεζας Πειραιώς, κ. Χάρης Μαργαρίτης.
Πράγματι, η Microsoft, μέσω της πρωτοβουλίας «GR for Growth» προωθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό μέσω σειράς δράσεων, όπως η παροχή ολοκληρωμένων τεχνολογικών λύσεων σε επιχειρήσεις, προκειμένου αυτές να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες του ψηφιακού περιβάλλοντος για να αναπτυχθούν περαιτέρω. Η Τράπεζα Πειραιώς εκτελεί ένα πρόγραμμα εταιρικού και τεχνολογικού μετασχηματισμού, το οποίο είναι κολοσσιαίο. «Στόχος είναι να αυξηθεί η λειτουργική αποδοτικότητα της τράπεζας, να ενισχυθεί η εξυπηρέτηση των πελατών, να αυτοματοποιηθούν διαδικασίες, να εμπλουτιστούν οι ψηφιακές δυνατότητες», εξηγεί ο κ. Μαργαρίτης.
Το επίμαχο πρόγραμμα, μάλιστα, είναι τόσο ευρύ που στο σχεδιασμό, τον οποίο έκανε η Τράπεζα Πειραιώς, αναφορικά με τα έργα πληροφορικής που θα απαιτούνταν, προέκυψε πως χρειάζονται περίπου 250.000 – 300.000 ανθρωποημέρες. «Αυτό μεταφράζεται σε μία ομάδα 400 – 500 ατόμων, οι οποίοι θα πρέπει να δουλεύουν νυχθημερόν. Στο πλαίσιο αυτό, η επιλογή ενός στρατηγικού συνεργάτη, όπως η Accenture, αποτελεί βασικό μοχλό για να μπορέσουμε να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους», προσθέτει ο κ. Μαργαρίτης.
«Είμαστε ο cloud partner της τράπεζας, έχοντας σχεδιάσει από κοινού τη στρατηγική της μετάβασης, τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο λειτουργικό μοντέλο, τις βασικές cloud native αρχιτεκτονικές, τα απαραίτητα πρωτόκολλα ασφαλείας, ενώ επιπρόσθετα στήνουμε και συνεχώς επεκτείνουμε την υποδομή στο Azure της Microsoft, καθώς και τους αυτοματισμούς που πρέπει να προκύπτουν μέσα από ένα τέτοιο δυναμικό περιβάλλον. Παράλληλα, εκτελούμε ένα πολύ μεγάλο μέρος του ευρύτερου μετασχηματισμού σε μεγάλες θεματικές περιοχές, όπως είναι το digital, τα core products, το CRM, τα Analytics κ.ά.», σημειώνει από την πλευρά του, ο κ. Γιώργος Παλλιούδης, managing director στο financial services industry group της Accenture στην Ελλάδα και υπεύθυνος για την Τράπεζα Πειραιώς.
Η Accenture ανακοίνωσε το 2020 τη δημιουργία της Accenture Cloud First -με επένδυση 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων- με σκοπό να βοηθήσει τους πελάτες της ανεξαρτήτως κλάδου να μετατραπούν σε «cloud first» επιχειρήσεις και να επιταχύνουν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, δημιουργώντας αξία γρηγορότερα και σε μεγαλύτερη κλίμακα. Μία επένδυση που αποδεικνύει ότι αντιλαμβάνεται το cloud ως ένα βασικό τεχνολογικό πυλώνα, ο οποίος αλλάζει τη νοοτροπία και τον τρόπο, με τον οποίο λειτουργεί η τεχνολογία αλλά και συνολικά η εταιρεία.
«Το cloud δεν αφορά μόνο στην τεχνολογία, αποτελεί έναν ουσιαστικό παράγοντα επιχειρηματικού μετασχηματισμού, ενισχύοντας την ταχύτητα, την ευελιξία, τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των οργανισμών. Η οπτική μας αυτή ήταν και είναι σε απόλυτη ευθυγράμμιση με την προσέγγιση και το όραμα της Τράπεζας Πειραιώς αναφορικά με το cloud», σημειώνει, προσθέτοντας πως η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισαν ήταν ο συνδυασμός της μετάβασης στο cloud με τα πάρα πολύ αυστηρά χρονοδιαγράμματα του συνολικού μετασχηματισμού της τράπεζας. «Δεν είναι μία μετάβαση, ένας μετασχηματισμός, ο οποίος εκπονείται in vitro. Ξεκινήσαμε με ένα χρονοδιάγραμμα που επέβαλε ένα τεράστιο scale σε ταλέντο, αλλά και σε εξειδίκευση, αξιοποιώντας συναδέλφους, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Μέσα σε έξι μήνες, πάντως, είχε σχεδιαστεί, υλοποιηθεί και βγήκε σε πιλοτικό επίπεδο η βασική υποδομή πάνω στο Azure της Microsoft, ενώ προσεχώς θα αρχίσουν να ολοκληρώνονται τα έργα του μετασχηματισμού που συνολικά υπολογίζονται σε 500. Ήδη το 2021 εκτελέστηκαν τα 130 εξ αυτών, ενώ για εφέτος αναμένεται μία αύξηση περί το 30%, δηλαδή, γύρω στα 160 – 180 έργα και τα υπόλοιπα θα ολοκληρωθούν εντός του 2023. «Δεδομένου ότι το πρόγραμμα ήταν εμπροσθοβαρές, τα μεγάλα έργα που σχετίζονται με την υιοθέτηση του cloud πρακτικά ξεκινούν αυτή τη χρονιά», υπογραμμίζει ο Group CIO της Τράπεζας Πειραιώς.
Όσον αφορά στα οφέλη αφενός, για τους πελάτες και αφετέρου, για την ίδια την τράπεζα ο ίδιος σχολιάζει: «Αυτό που οι πελάτες μας θέλουμε άμεσα να παρατηρούν είναι ότι η υπηρεσία παρέχεται με τρόπο, ο οποίος είναι κατάλληλος με βάση την ανάγκη, την τοποθεσία, τον χώρο και τον χρόνο που επιθυμεί να αλληλεπιδράσει με την τράπεζα. Παραδοσιακά, οι τράπεζες είχαν αυτό το πρόβλημα, ότι τα κανάλια τους δεν ήταν τόσο συνδεδεμένα, ώστε να μπορέσουν να δώσουν μία εμπειρία που να έχει συνοχή και συνέχεια.
Εάν κάποιος έπαιρνε στο phone banking και ξεκινούσε ένα interaction, θα ήταν μάλλον αδύνατον να το συνεχίσει από το web banking και να ολοκληρώσει ή να πάει στο κατάστημα και να προσκομίσει ένα έγγραφο. Οπότε, όλη αυτή η εμπειρία ήταν περιορισμένη, με σημαντικό λειτουργικό κόστος για την τράπεζα, με συνέπεια να μην μπορεί να δώσει πιο ελκυστικά προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες». Πιο αναλυτικά, μέσω του cloud η Τράπεζα Πειραιώς επιδιώκει την αύξηση της συνολικής λειτουργικής αποδοτικότητας και ευελιξίας, το ταχύτερο λανσάρισμα νέων προϊόντων και υπηρεσιών, τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών, τη μείωση των δαπανών πληροφορικής, αλλά και την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης, με τη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος.